«کارنامه بی شبهه ی جمهوری اسلامی»، حقوق بشر اروپا از کجا الگو گرفته است؟ محمدحسن حسن زاده مهرآبادی


اعدام و نقض حق حیات کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی، ارضا کننده ی توحش بدیهی نظام جمهوری اسلامی شده است. علی رغم تلاش ها و مذاکرات بسیاری از سیاستمداران و فعالین حقوق بشر بین المللی، برای جلوگیری از کشتارها و اعدام های مکرر و بی رحمانه، باز هم به طور علنی جمهوری اسلامی، اقدام به اعدام شهروندان ایرانی می نماید. گزارش های موثق این ارگانها از افزایش و رکوردشکنی اعدام ها در دو سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی، حکایت از وقاحت عمل این نظام قرون وسطایی دارد. جمهوری اسلامی بدون پشتیبانی و حمایت بلوک غرب و شرق نه می توانست و نه می تواند به این آشکاری در همه جوانب ناقض حقوق بشر باشد. افزایش آمار اعدام به بیش از ۶۰۰ نفر آن هم در کمتر از یکسال گواهی بر این ادعاست. جمهوری اسلامی تبدیل به نظامی درمانده و محاصره شده از انواع شکست های داخلی و خارجی، با روش های غیر انسانی به فکر جلب توجه اربابان شرق و غرب و در نتیجه بقای چند صباح بیشتر خود می باشد. آیا قدرت های جهانی با قانون های اساسی بر مبنای حقوق بشر، قادر به درک این بدیهیات نیستند تا به جز محکوم نمودن دوسطری این اقدامات، یک راهکار اساسی در دستور کار خود دهند؟ و یا مصلحت اقتصادی این کشورها در راستای حفظ و گسترده نمودن منافع، مانع از اقدام جدی علیه جمهوری اسلامی می باشد؟

در گزارش های رسمی و بین المللی بیشترین اعدام ها، به راحتی سه کشور دوست و متحد این روزها یعنی چین، جمهوری اسلامی و عربستان سعودی را می توان در رتبه های نخست یافت. نزدیک شدن چین و روسیه به ایران فقط جنبه ی سودبری اقتصادی ندارد. پیروی سران جمهوری اسلامی از متد های کشورداری این دو کشور، خفقان و تنگناهای بیشتری برای مردم ایران به همراه خواهد داشت. مسئولان و قضات قوه قضاییه جمهوری اسلامی به نحوی احکام اعدام را صادر و اجرا می کنند، که گویی متهمین نه انسان نیستند و از حقوقی برخورنمی باشند. تصمیم ها و احکامی که از طریق قوه ی قضائیه ی جمهوری اسلامی صادر و اجرا می شوند، همه و همه نشانگر وجود یک ایدئولوژی پوچ، ضدّ انسانی، بدعت گذار، عوام فریب و ردّ پای فقه و احکام تشیع است که این طرز تفکر و نگرش در نزد مردم ایران به ویژه نسل جدید مدتهاست به انقضای خود رسیده است.

در همین راستا و با ابراز تاسف و غم فراوان به خاطر اجرای حکم اعدام محمد قبادلو معترض زندانی و فرهاد سلیمی، زندانی عقیدتی کُرد در بامداد امروز، کمیسیون حقوق بشر جنبش وحدت ملی ایرانیان در دفاع از حقوق نوجوانان و جوانان ایران زمین خطاب به تمام دولت های قدرتمند، پیشرفته و صاحب نظر دنیا اعلام می دارد که زمان آن فرا رسیده تا با تحت فشار قرار دادن همه جانبه ی جمهوری اسلامی، به از بین بردناین رژیم خونخوار و فاسد، کمک و اقدام جدی نمایند. چرا که بارها، بی تخصصی، ناکارآمدی، بی عدالتی، ستیزه جویی و فساد تک تک مسئولان جمهوری اسلامی بر همگان آشکار و ثابت شده است. همچنین از تمامی اقشار مردم به ویژه هزاران خانواده ی داغدار ایران خواستار است در راستای برقراری یک نظام بر پایه ی حقوق، به مقاومت، همبستگی و حمایت همه جانبه از یکدیگر ادامه دهند.

پاینده باد ایران و ایرانی

محمدحسن حسن زاده مهرآبادی

دبیر کمیسیون حقوق بشر جنبش وحدت ملی ایرانیان

۲۳ ژانویه ۲۰۲۴

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است