حمله به کنسولگری حکومت ایران در دمشق و بیانیه جبهه ملی ایران – اروپا و سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور


jebhe melli iran“محمدرضا زاهدی” و معاونش از فرماندهان ارشد سپاه قدس و عده‌ای دیگر از کارمندان کنسولگری جمهوری اسلامی طیِ یک حمله موشکی در دمشق کشته شده‌اند.
این حمله هوایی که احتمالاً توسط اسرائیل صورت گرفته در سحرگاه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ انجام شده است.
رژیم استبدادی حاکم بر ایران از هنگام جنگ داخلی سوریه، تعدادی از پرسنل سپاه پاسداران را با ریاکاری و تزویر با عنوان نگهبانان حافظ مرقد حضرت زینب (زینبیه) به سوریه اعزام داشت، و از آن طریق کشور ایران را وارد جنگ داخلی سوریه کرد، که بیش از ۱۱ سال است که هنوز ادامه دارد.
حکومت ایران در جنگ داخلی سوریه که به مردم ایران هیچ ربطی ندارد، میلیاردها دلار از سرمایه ملی ایرانیان را برای در حاکمیت نگاه داشتن بشار اسد، قصاب دمشق، هزینه کرده است در حالی که بسیاری از مردم ایران برای تأمین معیشت خانواده خود با مشکل روبرو هستند. همچنین با اعزام تیپ‌های فاطمیون و زینبیون که از جوانان پناهجوی افغانی تشکیل شده است موجبِ تشدید جنگ داخلی در سوریه شده و عاملی بر کشته شدن بسیاری از این پناهندگان بعضاً نوجوان بوده است.
حسین امیرعبدالهیان وزیر امورخارجه ایران اعلام داشت با احضار سفیر سوئیس که نمایندگی کنسولی آمریکا را عهده دار است، پیامی برای رئیس جمهور آمریکا آقای بایدن ارسال داشته است!
حکومت ایران توسط نیروهای نیابتی در غزه، لبنان، یمن و سوریه کوشش کرده بر‌ علیه اسرائیل عملیات ایذائی – نظامی انجام دهد بدون اینکه مستقماً با اسرائیل وارد پیکار شود که از آغاز تسلط بر ایرانیان همیشه خواهان نابودی کشور اسرائیل بوده و این خواست را هرگز پنهان نکرده است و ملتِ ایران با تأسف هزینه‌های گزافِ این خواستِ خودکامانه را پرداخت کرده است.
خبرگزاری ایرنا نیز در رابطه با این حمله متنی را انتشار داده که تأکید بر ادامه حمایت ایران از حماس دارد و اظهار داشته در جبهه دفاع از گروه‌های فلسطینی و هر جریانی که بخواهد در مقابل رژیم اسرائیل اقدام کند، ایستاده‌ است و از هیچ حمایتی علیه اسرائیل دست برنخواهد داشت.
مردم ایران دخالت بیجای حکومت خامنه‌ای را نه تنها در جنگ داخلی سوریه هرگز مورد تأیید قرار نداده بلکه با شعارهایی نظیرِ «نه غزه نه لبنان – جانم فدای ایران» عملیات برون‌مرزیِ سپاه در هرجایی از جهان را به شدت بارها محکوم کرده است.
ملت ایران نه با حکومت اسرائیل و نه با ملت سوریه، عراق، یمن و هیچ کشور دیگری خود را در جنگ نمی‌بیند.
برای ما کشته شدنِ جوانان ایرانی در قالب سپاهی و یا هر نام و نشانی دیگر، بخاطرِ ماجراجویی‌هایِ یک حکومت نامشروع قابلِ قبول نیست.
ما هزینه شدن ثروت و جان مردم ایران بخاطرِ مطامعِ علی خامنه‌ای و حامیانِ بیگانه، دزد و فاسد وی را یک فاجعه تاریخی می‌دانیم و امید داریم تا ملت ایران با وحدت و “خردِجمعیِ معطوف به اراده‌جمعی” از شرِ این حکومتِ ویران‌ساز رهایی یابد.
سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
جبهه ملی ایران – اروپا
۱۵ فرودین ۱۴۰۳ برابر ۳ آوریل ۲۰۲۴

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است