در ۴۵ مین سالگرد، با ادبیاتی عوام پسند-ضیاء مصباح


انروزگا ر از روی ناآگاهی یا ساده‌انگاری یا باورهای غلط رأی «آری» دادیم و با اینکار آتشی برافروختیم که تا امروز ملتی در آن می‌سوزد ……۴۵ سال پیش در همین روزها – در نوفل لوشاتو مشابه این روزها !عنوان شد :
«اولین چیزی که برای انسان هست آزادی بیان است.»….«مطبوعات در نشر همه‌ی حقایق و واقعیات آزادند.»…..«در حکومت اسلامی اگر کسی از شخص اول مملکت شکایتی داشته باشد، قاضی او را احضار می‌کند و …»…..«یکی از بنیان‌های اسلام آزادی و اصل استقلال ملی است.»…..«حکومت اسلامی مبتنی بر عدل و دموکراسی است.»……«دولت اسلامی دمکراتیک به معنای واقعی است ،وقتی دولت اسلامی تشکیل شود، نقش هدایت را دارم.»……«اما شکل حکومت ما جمهوری به معنای اینکه متکی به آرای اکثریت است.»……« مثل سایر جمهوری‌ها و احکام اسلام هم احکام مترقی و مبتنی بر دموکراسی و پیشرفته و با همۀ مظاهر تمدن موافق.»…..«رژیم ایران به یک نظام دمکراسی‌ای تبدیل خواهد شد که موجب ثبات منطقه می‌گردد.»…..«علما هادی مجریان امور می‌باشند.این حکومت در همه‌مراتب خود متکی به آرای مردم و تحتِ نظارت و ارزیابی و انتقاد عمومی خواهد بود.»……« روحانیون در حکومت پستی را اشغال نمی‌کنند . وظیفۀ روحانیون ارشاد دولت‌ها است……«قانون ، عقل ، حقوق بشر اینست که سرنوشت و مقدرات هرکسی باید دست خودش باشد.»……«حکومت اسلامی بر حقوقِ بشر و ملاحظه‌ی آنست. هیچ سازمانی و حکومتی به‌اندازه‌ی اسلام ملاحظه‌ی حقوق بشر را نکرده . آزادی و دموکراسی به‌تمام معنا و شخص اوّل حکومت اسلامی با آخرین فرد مساوی است در امور.»……«اسلام، هم حقوق بشر را محترم مىشمارد و هم عمل مىکند. حق آزادى را از هیچ‌کس نمىگیرد. اجازه نمیدهد که کسانى بر او سلطه پیدا کنند که حقّ آزادى را به اسم آزادى از آنها سلب کند.»……«دولت استبدادی را نمی‌توان حکومت اسلامی خواند… رژیم اسلامی با استبداد جمع نمی‌شود.»…..«تمام اقلیت‌های مذهبی در حکومت اسلامی می‌توانند به کلیه فرائض مذهبی خود آزادانه عمل نمایند و حکومت اسلامی موظف است از حقوق آنها به بهترین وجه دفاع کند.»……«جامعۀ آیندۀ ما جامعۀ آزادی خواهد بود. همۀ نهادهای فشار و اختناق و همچنین استثمار از میان خواهد رفت.»……«زن‌ها در حکومتِ اسلامی آزادند حقوق آنان مثل حقوق مردها. اسلام زن را از اسارت مردها بیرون آورد و آنها را هم ردیف مردها قرار داده است، تبلیغاتی که علیه ما می‌شود برای انحراف مردم است. اسلام همۀ حقوق و امور بشر را تضمین کرده است.»……
انچه انهم بطور نمونه امد ،مطلقا تحقق نیافت وخلاف انرا این ملت با تمام وجود هر لحظه حس کرده و می بینند …..
جمعی از راه رسیدگانِ بی‌هویت ، نان به نرخِ روزخور ، مرعوب یا مفتون قدرت و بتبع ان در طمع مادیات با برنامه از پیش تعیین شدهٔ خود را برای تسلط کامل بر سرزمین اجدادی ما اماده و بانهایت ددمنشی محصولی این چنین را« از لحاظ عدم رعایت حقوق انسانها و با تعریفی حقوق بشر و مرتبت ایران و ایرانی انهم از منظر بین المللی » ببار اوردند .
مشکلاتی که این جماعت جاهل فاسد «از ابعاد مادی » با بی تدبیری مطلق ناشی از نداشتن شرایط احراز و صلاحیت های لازم ایجاد کردند :« برابری ارزش ریال در مقابل ارز خارجی » معادل ۸۰۰۰هزار برابرافت ( ۵۶ هزار تومان امروز در برابر ۷۰ ریال ان زمان ) وقرارگرفتن اعتبار «پاسپورت این سند ملی» از معتبر ترین به رده های اخرین با ارزیابی های متداول ومهمتر از همه روی اوری وحشتناک فرزندان این ملک وملت به خروج از کشور«فرار مغزها » با هر مصیبتی است …..
.این جماعت بعد از تسلط بر مراکز قدرت و قبضه کردن امور کشور می‌دانستند مرکزی که در مقابل یکه ‌تازی های خلاف منافع ملی خواهد ایستاد و تن به دیکتاتوری خشن مذهب نخواهد داد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور است.
واقف بود ند که با وجود دانشگاههای مستقل نخواهند توانست قدرت مطلقه خود را برای سرکوب همهٔ دگراندیشان اعمال کنند …. دانشگاه تحول‌آفرین و دگرگون‌ساز است و از بدو تأسیس، دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌ها در تمام تحولات کشور نقش کلیدی داشته‌اند … چنین شد که در یک کودتای خونین سنگر دانشگاه را هم ظاهراً فتح کردند و بیش از ۶۰ هزار دانشجو و هزاران استاد را دستگیر، شکنجه یا زندانی و اعدام کردند با این پندار که دیگر خیالشان از دانشگاه‌ها راحت خواهد شد…… امّا آینده نشان داد که دانشگاه سنگر آزادی است و این سنگر فتح شدنی نیست.
از رای مردم نهایت سوءاستفاده بعمل امد …. جنگ هشت ساله با نابودی زیر ساختها ، سر مایه های ملی ، صد‌ها هزارکشته ، معلول و بیش از هزاران میلیارد دلار خسارت مادی بر این کشور…… در پایان جام زهر بنوشند و با آن شعارهای توخالی همه چیز را به نابودی کشند و کاسبان جبهه های جنگ تمام قدرتهای اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی کشور را در دست گیرند و ثروت‌های کلان بیاندوزند و با ثروت و قدرتی که به دست آورده‌اند بر جان و مال مردم تسلط یابند و کشور را تا سرحد انفجار پیش ببرند……و فساد ، تباهی، دروغ و دزدی به جایی برسد که بخشی از افرادی که خود در دهه شصت عامل سرکوب و مفاسد بوجود آمده بودند، با شعار و ادعای اصلاح طلبی روی کار بیایند و در دوران اصلاحات هم با کرنش و کوتاه آمدن در برابر نهادهای انتصابی و ولی فقیه، مردم را از اصلاحات نا‌امید کنند و باعث فرار بیش از پیش استعداد‌ها و جوانان از کشور شوند ..
باید یادآور کرد که در نظام ولایی ۴۵ ساله …منتصبی با عنوان رئیس جمهور ….. چاره‌ای جز اطاعت از دستورات ندارد و مسئول اوّل همهٔ نابسامانی‌ها کسی جز ولی فقیه با انهمه اختیارات اما بدون پاسخگوئی نیست و تا چنین نظامی برپاست همین آش است و همین کاسه. ……وضع روز به روز بد‌تر ، زندان‌ها از دگراندیشان پر ، حصر‌ها ادامه دارد، گرانی ، فقر ، فساد بی‌داد می‌کند
اخیرا اخبار حمله متقابل این جماعت به پاکستان و پاسخ انها منتشر شد خوشبختانه افکار عمومی جهان آگاهی یافته و دنیا خوب متوجه شده چه در ایران می‌گذرد
.آن ۹۰ درصدی که روز ۱۲ فروردین سال ۵۸ به جمهوری اسلامی رأی دادند از حاکمان این ۴۵ سال می‌پرسند «آن قول‌ها کجا شد و آن وعده‌ها چه شد؟»حاکمیت باید به مسئولیت‌های خود در آنچه در این سالها پیش آمده اعتراف کند و اعلام نماید که آمادهٔ حضور در یک دادگاه مردمی و تحت نظارت مراجع حقوق بشری بین‌المللی است
.مردم آگاه ما قطعاً به آن حد از شعور و درک سیاسی رسیده‌اند که در یک فضای کاملاً آزاد که هر فرد و گروهی حق داشته باشد نظر خود را بگوید و بنویسد ….تصمیم بگیرند و راه آینده را تعیین کنند.
باید برای نجات مملکت از این وضع فلاکت ‌باردر جمیع جهات ، از مردم کمک خواست که می‌توانند سرنوشت آیندهٔ خود را رقم بزنند ……..حتی اگر برامده از استیصال مطلق : طبق اخرین خبر ، دولت سیزدهم نامه‌ی درخواست رفع محدودیت را به fatf ارسال کرده‌ و fatf هم طبق روال حقوقی این کار را انجام شدنی دیده …..

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است