پیام تسلیت به مناسبت درگذشت مهندس عباس امیرانتظام ازطرف ملیون شهرکلن


مهندس عباس امیر انتظام عضو هیأت رهبری جبهه ملی ایران، صبح روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۳۹۷، بعلت سکته ی قلبی دیده از جهان فرو بست.
مهندس عباس امیرانتظام، معاون و سخنگوی دولت بعد از فاجعه ی انقلاب اسلامی در کشورمان چند روز پس از ورود به تهران در سال ۱۳۵۸ توسط دانشجویان خط امام به اتهام واهی همکاری با دولت آمریکا ربوده و در یک محاکمه غیرقانونی محکوم به اعدام شد. با تلاش مهندس بازرگان این حکم غیرقانونی به حبس ابد تقلیل یافت.
گناه بزرگ مهندس امیرانتظام از رهروان صدیق مصدق و عضو افتخاری شورای جبهه ملی ایران در میان پذیرفتگان حاکمیت توتالیتر اسلامی این بود که تحول سیاسی در کشور را از مسیر قانون و مراجعه به مجلس موسسان میدانست. سرکردگان انقلاب و بخصوص شخص خمینی که بدنبال استقرار حاکمیت قانون نبودند، کینه ی اورا بدل گرفتند. جنایتکاران غاصب کشور جهت شکستن اراده و تسلیم مهندس امیرانتظام، او را برای سالهای طولانی همراه با فشارهای گوناگون روحی، جسمی و تحقیر راهی زندان و سلول انفرادی کردند. دوران به زنجیر کشیدن او به عمر این جمهوری نحس اسلامی میرسد.
مهندس امیرانتظام زمانی از میان ما رفت که کشورمان ایران لحظاتی خطیر را طی میکند. وجود یکایک دلبستگان به آزادی کشور و اتحاد برای استقرار حاکمیت ملی از هر زمان دیگر الزامی است و فقدان او در این دوران احساس میشود. او در راهی که رفت شجاعت و استقامت را برای نسل آینده به ارث گذاشت.
ملیون شهر کلن درگذشت مهندس امیرانتظام را به خانواده او و همه ی آزادیخواهان کشور تسلیت میگوید.
روحش شاد.

ملیون شهر کلن
شنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۷

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است