روز معلم را گرامی می داریم ولی نمی دانیم …:حسین علی ذوالفقاری



با درود و‌سپاس ؛ممنون از محبت شما و‌همه ی دوستان خوبمان در سراسر مام میهن .
روز معلم را گرامی می داریم ولی نمی دانیم کدامین اموزنده !
نمی دانیم چرا برای گرامی داشت گروه های اجتماعی روز مرگ را انتخاب کرده اند !
نمی دانیم بخندیم و‌ یا گریه کنیم .پیام شادی بفرستیم یا پیام تسلیت .
روز معلم ما را به یاد فیلم مسافران به کارگردان نامی ایران بیضایی انداخت .که درست در هنگام برگزاری جشن عروسی تصادفی رخ می دهد و یکی از بستگان عروس می میرد .و کارت عروسی هم توزیع شده است .وقتی مهمانان امدند نمی دانستند تبریک بگویند یا تسلیت .
و حالا نمی دانیم به کدامین معلم و‌استاد و‌طراح دروس تبریک و‌یا تسلیت بگوییم .
ایا انتخاب روز مرگ یک کار سیاسی بود ؟و چرا مطهری ؟آیا این روز مقدمه و‌اغاز حذف هویت ملی بود ؟ آیا در روز مرگ یک معلم ان هم از حوزه یک امر تصادفی بود یا یک امر از پیش طراحی شده ؟آیا به راستی در روز مرگ می توان تبریک گفت و یا شادی کرد و مدارس و‌مکانهای اموزشی را رنگین کرد ؟
به کدامین معلم و‌استاد (اموزگاران فرزندان ایران زمین ) باید تبریک گفت و‌یا تسلیت گفت .
ان‌معلمی که وجودش را در راه احیای هویت ملی و‌ساختن انسانی که باید به همه ی باورها و‌ادیان و‌مذاهب و‌سایر اندیشه ها گذاشته است و‌کوشش می کند تا انسانی وظیفه شناس ،مسوولیت پذیر و حافظ’منافع ملی تربیت کند و او را وطن پرست بار بیاورد تا در خدمت این سرزمین باشد .
یا به اموزگارانی (معلمان و‌استادان ) که مبلغ سیستم نا کارامد می باشند و‌ اموزش و‌پرورش و‌دانشگاه را سنگربان حکومت کنند .و‌ یا با تبلیغات نا بجا فرزندان ما را به کشتارگاه جنگ بدون هدف کشانده و‌بکشاند .
و‌ یا به اموزگارانی که تاریخ را وارونه به فرزندان ما اموزش می دهند و انها را به نحوی اموزش می دهند که تهی از هویت ملی و جایگزین کردن ایدو‌لوژی مذهبی .
خروجی این گونه اموزش بی هویتی و نادیده گرفتن منافع ملی و‌ رها کردن مادرشان (مام میهن )و بی اعتنایی به وطن و فرار به سایر کشورها و منفعل شدن و بی مسوولیتی و‌رواج ریاکاری می باشد .
یا به اموزگارانی که خود مروج‌وطن پرستی و‌ نگه دارنده هویت ملی و‌کوشش برای زنده نگه داشتن اصالت انسانی .وفاداری به میهن و‌در خدمت به مردم
به اموزگارانی که به هر روشی به فرزندان ما اموزش می دهند که به همه ی عقاید و‌مرام ها احترام باید گزارد و مجیز گوی هیج کس نباشند و ازاد اندیشی را اموزش می دهند .
یا به معلمان و‌استادانی که خود آگاهی شجاعت و‌جسارت را برای تغییر ندارند و ایستا هستند و مروج خرافات و جهل و‌اوهام و‌تبدیل کردن محلهای اموزشی به حسینیه ها و‌هبات های مذهبی ؟
و‌اما ما امروز را که روز معلم هست را تبریک نمی گوییم .چون وضعیت اموزش فرزندان ما و‌ معلمان مام میهن در شرایط مناسبی نیست .
نه امکانات زیستی مناسبی دارند و‌نه از حقوق و‌مزایای مکفی برخوردارهستند و نه بهداشت و‌درمان رایگانی دارند و مهمتر از همه در یک چرخه ناسالم اداری و‌اموزشی قراردارند.و سرانجام با دارا بودن جمعیت یک میلیون نفری فاقد اتحادیه و سندیکا هستند .یعنی به اندازه کهنه فروشان میدون سد اسماعیل تهران که اتحادیه دارند نیز توانایی ندارند .شاید مهمترین دلیل ان ،این است که بسیاری از انها چه اموزگاران (معلمان و‌استادان ) بر اساس شایستگی ها و‌توانایی ها نیامده اند و‌یا به ناچار در این حرفه امده اند .و برای حفظ’بقای خود حاضر به تغییر نیستند .
پیشنهادی که داریم .
۱-نظام اموزشی باید مبتنی بر تولید کار و‌دانش باشد .
۲-جذب استادان و‌معلمان بر اساس ازمون و‌مسابقه و‌مصاحبه گروهی مبتنی بر توانایی ها و‌تخصص ها باشد و حذف تمامی سهمیه ها به جز سهمیه معلولان باشد و‌ طی دورهای اموزشی مناسب باشندد.
۳- حضور معلمان ۴۴ ساعت در هفته و حضور استادان با ۴۰ ساعت در هفته که ساعتی به تدریس و‌ساعتی به مطالعه و‌مشاوره و پژوهش .
۴-حذف معلمان پرورشی و‌ جایگزین کردن انجمن مشاوران
۵-تغییر در محتوای دروس و تدریس تاریخ و‌ادبیات ایران به صورت فیلم و‌تئاتر و روشهای دیگر .
۶-ادغام و یا حذف سه درس دینی و‌ عربی و‌قران و‌تبدیل ان به یک درس و‌حذف نمره این سه درس .
۷-تهیه و‌تنظیم محتوای دروس با توجه به مناطق و‌نیازهای شغلی .
۸-تدریس برخی از دروس در مناطق به زبان خودشان .
۹-برگزاری اداب و رسوم محلی.منطقه و‌ملی در مدارس و‌دانشگاه ها و برنامه ریزی برای برکزاری جشن ها اقوام به صورت گروهی .
۱۰-ایجاد امکانات زیستی از زمان استخدام تا پایان بازنشستگی از جمله.بهداشت درمان مجانی . مسکن رایگان .و تحصیل رایگان و اجباری از مهد کودک تا پایان دبیرستان .
البته ردیف شماره ده باید برای همه باشد .
حسین علی ذوالفقاری اموزگار زمان

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است