در سوگ دکتر علی گوشه


آگاه شدیم که دکتر علی گوشه یکی از رهروان وفادار دکتر محمد مصدق و یاران دیرین جبهه ملی ایران در اروپا چشم از این جهان فروبسته است. دکتر گوشه، شخصیتی انساندوست ودوست داشتنی،  پزشکی توانا، متخصص جراحی مقیم وین از دوران دانشجویی خود در سازمانهای دانشجویی و جبهه ملی ایران، برای آزادی، استقلال وعدالت آجتماعی درایران مبارزه می کرد. وی در آخرین سالهای زندگی خود با سرودن اشعار و اجرای قطعاتی دلسوز و دلنشین با سه‌تار به مبارزات خود برای ایرانی آباد و سربلند ادامه میداد.

جبهه ملی ایران-اروپا با اندوهی فراوان نخست به خانواده دکتر گوشه و سپس به همه دوستان و یاران ایشان دل آرامی می گوید.

یاد او همواره زنده باد!

 

در گرامی‌‌داشت یاد و خاطره‌ی
دکتر علی گوشه
مبارز دلسوخته‌ی وطن و مردم خویش!

با کمال تاثر و تاسف مطلع شدیم که رفیق على گوشه از فعالین و مبارزان سرسخت رژیم جمهورى اسلامى روز گذشته، پس از ماه‌ها بیمارى، چشم از جهان فرو بست و ما را در غم و اندوه فقدان خود تنها نهاد. على گوشه کارنامه‌اى مشحون از مبارزه براى عدالت اجتماعى و حقوق بشر را به همراه داشت، هم در رژیم گذشته و هم در حکومت ضدبشرى و به‌غایت ارتجاعى جمهورى اسلامى، به‌رغم بیمارى صعب‌العلاجش، لحظه اى از مبارزه در راه احقاق آزادی‌هاى مدنى غافل نماند، تا جائی‌که در ماه‌هاى پایانى زندگى افتخار آمیزش به‌رغم رنج جانکاه بیمارى و ضعف جسمانى اش، در سازماندهى مقاومت و جنبش اعتراضى در وین سهمى تعیین کننده و قابل ستایش داشت.

دکتر على گوشه، جان شیفته اى داشت که دلسوخته‌ی وطنش و مردم بلادیده‌ی سرزمین اش بود.

ما در گذشت علی گوشه را به خانواده‌ی ارجمند او، یارانش در گروه پزشکان و کادر پزشکی مدافع حقوق بشر در ایران- اتریش و دوستداران او تسلیت می‌گوئیم. در اندوه آنان خود را شریک می دانیم.

یاد و خاطره‌ی او گرامى و همواره با ما خواهد بود.

کانون پشتیبانی از مبارزات مردم ایران – وین

۲۰ مهر ۱۴۰۰ – ۱۲ اکتبر ۲۰۲۱

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است