به منظور همدلی و همبستگی و ایجاد جبهه ملی واحد-دوستداران و هموندان جبهه ملی ایران در داخل و خارج از کشور


اعضای محترم شورای مرکزی جبهه ملی ایران 🔹
با سلام و درود و تحیات
🔹احتراماً، پیرو گفتگوهای انجام شده در پلتفرم کلاب هاوس در تاریخ های ۱۴۰۲/۱۱/۰۷ و ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ که با حضور عالی جنابان آقای دکتر حسین موسویان و آقای مهندس کورش زعیم از اعضای ارشد و پیشکسوت شورای مرکزی جبهه ملی ایران و با مدیریت جناب آقای مهندس آلن اکباتانی برگزار گردید.
برآن شدیم، دوستانه و صمیمانه به لحاظ وظیفه ملی و انسانی، نکاتی را به محضرتان یاد آور و پیشنهاد نمائیم.
با عنایت به سابقه ۷۴ ساله جبهه ملی ایران و نقش آفرینی مؤثر در مقاطع مهم و تاریخی در عرصه ساختار سیاسی، اجتماعی ایران و ضرورت حضوری فعال و تاثیر گذار در معادلات جاری و آینده سیاسی و اجتماعی کشور،
اقتضای مبرم دارد همواره در راستای منافع ملی ایران در اولین فرصت ممکن نسبت به ترمیم و رفع اختلافات و عدم هماهنگی درون سازمانی جبهه ملی، اقدام جدی و عاجل نموده و مقدمه ایجاد وفاق در اعضای کنونی هر دو شورای مرکزی و هماهنگی تشکیلاتی جبهه ملی را به شایستگی فراهم و در احیای اعتبار سیاسی و اجتماعی جبهه ملی ایران و اعضای گرامی شورای مرکزی و همچنین در بین احزاب و اصناف و نهادها و تشکل‌های مدنی و الیت و فرهیختگان و به ویژه جلب نظر و جذب نسل میانی و جوان فرهیخته در داخل و خارج از کشور، اهتمام لازم و جدی را مبذول فرمائید.
بدین منظور، همانگونه که در گفتگوهای انجام شده در فضای عمومی در کلاب هاوس، توسط جناب آقای دکتر موسویان و جناب آقای مهندس زعیم اعضای ارشد در شورای مرکزی جبهه ملی ایران با متانت و صراحت و به وضوح، پذیرش و اعلام عمومی گردید.
به منظور همدلی و همبستگی و ایجاد جبهه ملی واحد و یک صدا و هماهنگ در داخل و خارج از کشور، نسبت به برگزاری کنگره و یا پلنوم جبهه ملی ایران، جهت انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی طبق اساسنامه مصوب پلنوم سال ۱۳۸۲ امکاناً قبل از پایان سال جاری ۱۴۰۲ اقدام شایسته نمایند.
فلذا، پیشنهاد میشود:
برای تحقق این مقصود مهم و تاریخی و به منظور ایجاد مقدمات در نحوه و شرایط مناسب برگزاری کنگره و یا پلنوم جبهه ملی ایران در سال ۱۴۰۲ و ایجاد وفاق و همدلی بین اعضای گرامی هر دو شورا در داخل کشور و ایضأ خارج از کشور، نسبت به انتخاب اعضای کمیسیون وفاق، مرکب از سه نفر از هر شورا(جمعاً شش نفر) از اعضای گرامی هر دو شورا برگزیده و با حضور دو نفر ناظر بدون رأی از هر دو شورا(جمعاً چهار نفر) معرفی و در صورت موافقت هر دو شورا، با حضور میانجی گرامی جناب آقای مهندس اکباتانی، و ترجیحاً بدون حضور روسای محترم شورا در کمسیون مربوطه، اقدام لازم و بایسته صورت پذیرد.
و پس از برگزاری کنگره یا پلنوم در موعد مقرر و انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی جبهه ملی ایران، مراتب طی بیانیه‌ای رسمی از طریق کلیه رسانه‌ها و مدیای داخلی و خارجی و سایت های مربوطه، اطلاع رسانی رسانه‌ای گسترده و عمومی گردد.
امید است این اقدام شایسته تاریخی شما بزرگواران، سبب حیات نوینی در تاریخ جبهه ملی ایران و انگیزه ثبات و جذب احزاب و اصناف و نهادها و تشکل‌های مدنی و حضور جوانان و شخصیت های فرهیخته فعال و تأثیر گذار در عرصه سیاسی و اجتماعی ایران عزیز به شایستگی فراهم گردد.
اطمینان داریم ملت نجیب و تاریخ معاصر، به انجام این تصمیم مهم و تاریخی، شما اعضای گرامی شورای مرکزی جبهه ملی ایران، همواره به نیکی یاد خواهد کرد.
توفیق و موفقیت شما گرامیان را آرزومندیم.
پاینده و مانا باشید
دهم اسفند « دوستداران و هموندان جبهه ملی ایران در داخل و خارج از کشور

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است