گفتگوی جبهه ملی ایران – اروپا با آقای جمال درودی یکی از قدیمی ترین اعضای شورای مرکزی جبهه ملی ایران درباره نشست ۲۲ اردیبهشت شورای مرکزی جبهه ملی ایران


پرسش ۱ : جناب درودی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت امسال انتخاباتی در شورای مرکزی جبهه ملی ایران برگزار گردید که نتیجه آن انتخاب اعضای جدید هیات اجرایی – هیات رهبری – هیات رییسه شورای مرکزی و ورود افراد جدیدی به شورای مرکزی جبهه ملی ایران است با توجه به اینکه شما یکی از قدیمی ترین اعضای شورای مرکزی میباشید وبعدا نیز بیانیه اعتراضی در مورد این نشست نوشتید سپاسگزار میشو یم اگر نظر عمومی شما را در مورد این جلسه ونحوه تشکیل آن بدانیم؟
پاسخ: با درود بر شما
پاسخ این پرسش را من در بیانیه اعتراضی خود بتاریخ ۲۴/۲/۱۳۹۴ بطور کامل پاسخ دادم.ولی باز هم تکرار میکنم که آن انتخابات و انتصابات توطئه ای از قبل تدوین شده بود. و بدلایل عدیده آن جلسه از هیچ نقطه نظر رسمیت نداشت و تصمیمات آن خلاف اساسنامه جبهه ملی و بکلی مردود است.

پرسش ۲ : چرا شما ودیگر دوستان مخالف جلسه شورا را ترک نکردید؟

البته قرار بر این بود که اگر بخواهند انتخابات و یا انتصاباتی برگزار کنند همگی جلسه را بعنوان اعتراض ترک کنیم ولی متاسفانه هیچ یک از عزیزان به این عهد خود وفا نکردند و همه منتظر نتیجه ماندند .
بهرحال من به سهم خود از این عمل شرمنده ام و از همه همفکران و کاندیداهای شورا که حقوق آنان پایمال شده پوزش میخواهم.

پرسش ۳ : شما در نوشته خود این عمل را غیر دمکراتیک ودر تضاد با مرام ملی ومصدقی دانستید میشود لطف کنید دلایل خود را در این مورد دقیق تر بیان فرمایید؟
در رابطه با پاسخ این پرسش اجازه بفرمایید در آینده نزدیک طی یک نوشتار کامل و جامع جداگانه پاسخ بدهم.ولی باز هم تاکید میکنم که تشکیل شورای ۲۲ اردیبهشت یک توطئه و عمل غیر اخلاقی ، غیر دموکراتیک و غیر قانونی بود و در واقع آن را میتوان یک کودتایی درون جبهه ملی دانست.

پرسش ۴ : با توجه به این توضیحات شما وبا توجه با این عمل غیر دمکراتیک چه باید کرد و پاسخ شما به نیروهای خالص جبهه ملی ایران چیست؟
من به تمام هم اندیشان و رهروان راستین راه مصدق مخصوصا فرزندانم توصیه میکنم از این مسایل پیش آمده هرگز یآس و نا امیدی به خود راه ندهند و خیلی مصمم تر و با نیروی اراده ای قوی برای رسیدن به اهداف والای جبهه ملی سر سختانه مبارزه کنند.
عزیزان به یاد اورید که ما در گذشته سدهایی چون کاشانی ها – مکی ها – بقایی ها….. و کودتایی چون ۲۸ مرداد را از سر گذراندیم و مایوس نشدیم و همچنان سر سختانه به مبارزه خود ادامه دادیم راه ما همان راه مصدق بزرگ است که آن هم همان راه ملت ایران است.فرزندان عزیز ایران از آن شماست در راه عظمت و سربلندی آن بکوشید.پاینده ایران

پرسش ۵: با سپاس از وقتی که به ما دادید در پایان اگر سخن آخری دارید لطفا بفرمایید؟

من از جنابعالی سپاسگزارم که این فرصت را به من دادید و امید دارم این گفتگوها ادامه یابد.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است