پیام همگامی برای جمهوری سکولاردمکرات در ایران به مناسبت درگذشت دکتر باوند


دریغا تهی از تو ایران زمین
▪️دکتر هرمیداس باوند یار دیرین جبهه ملی ایران، استاد فرهیخته علوم سیاسی، دیپلمات برجسته ایران در سازمان ملل و بنیان‌گذار انجمن علوم سیاسی ایران، چهره در نقاب خاک کشید و به ابدیت پیوست.

▪️دکتر باوند در دوران دانشجویی در ایران عضو نیروی سوم به رهبری خلیل ملکی شدند که به همراهی محمد نخشب در امریکا نیز ادامه یافت. در پلنوم ۱۳۸۲ جبهه ملی ایران، ایشان با بالاترین رای به عضویت شورای مرکزی جبهه ملی ایران انتخاب شد و پس از درگذشت شادوران دکتر ورجاوند در خرداد ۱۳۸۶ به عضویت هیات رهبری جبهه ملی ایران و سخنگویی آن منتخب شد، که تا ۲۷ آبان ۱۳۹۷در این سمت ایفای نقش کردند و پس از ان نیز به عضویت هیات رهبری در سامان ششم درآمدند.

▪️ایشان تا آخرین لحظه زندگی پربار خود از هیچ کوششی در جهت اعتلای ایران و ایرانی فروگذار نکردند. از جمله تالیفات ایشان که در پاسداری از منافع ملی مردم ایران به رشته تحریر در آوردند می‌توان از “مبانی تاریخی و حقوقی ایران نسبت به جزایر تنب‌ها”، “جزایر خُرد و دیپلماسی کلان ” ، “دریاهای بسته و نیمه بسته” و “مسئله بمباران سکوی نوروز توسط عراق و نقض تعهد بین‌المللی و مسئولیت های ناشی از آن” نام برد.

▪️فقدان شادروان باوند نه تنها برای جبهه ملی ایران بلکه برای تمام نیروها که خواهان آزادی و سربلندی ایران هستند یک ضایعه ناگوار است. ملت ایران یکی از فرزندان پاک سرشت خود را از دست داد.

▪️همگامی برای جمهوری سکولار دموکرات در ایران، برای ایشان شادی روان و تداوم راهشان و برای خانواده و اعضای جبهه ملی ایران دل‌آرامی آرزو می‌کند.

«همگامی برای جمهوری سکولاردمکرات در ایران»
دوشنبه، ۲۲ آبان ١۴٠٢ – ۱۳ نوامبر ٢٠٢٣

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است