نماینده مجلس، پروانه سلحشوری: ١۵٠ دانشجو بازداشت و هفده دانشجو محکوم شده‌اند


پروانه سلحشوری رییس فراکسیون زنان مجلس می‌گوید شمار دانشجویانی که در اعتراضات دی ماه سال گذشته و پس از آن بازداشت شدند به ١۵٠ نفر می‌رسد.

خانم سلحشوری گفت بازداشت دانشجویان از آنچه تصور می‌شد “ابعاد گسترده‌تری” دارد و فهرستی از ١۵٠ دانشجوی بازداشتی تهیه شده است:

“فهرست موجود احتمالاً قطعی و صد در صد دقیق، کامل و موثق نیست اما به هرحال به‌خوبی نشان می‌دهد که آمار دانشجویان بازداشتی در ماه‌های اخیر بیش از ۵۵ نفر و ۹۰ نفر و غیره است که در مقاطعی اعلام شد.”

خانم سلحشوری پانزدهم دی ماه سال گذشته گفته بود “وزارت اطلاعات ایران در سراسر کشور حدود ۹۰ دانشجو را بازداشت کرده است.”

نماینده مجلس همچنین گفت وزارت اطلاعات در صدور احکام قضایی برای “هفده” دانشجو نقش داشته که در دادگاه بدوی به “حبس، شلاق، جزای نقدی یا ممنوع‌الخروجی و محرومیت از برخی حقوق اجتماعی گرفته” محکوم شده‌اند.

خانم سلحشوری همچنین گفت حداقل دو دانشجو هنوز در بازداشت هستند و آمار وزارت علوم را که برای “پنج دانشجو” حکم قضایی صادر شده نادرست خواند.

ده روز پیش، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفته بود دانشجویان بازداشتی در اعتراضات دی‌ماه به یک ماه تا پنج سال زندان محکوم شده‌اند اما به گفته غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزات علوم آمار دانشجویانی که حکم برای آنها صادر شده، مشخص نیست.

دادستان تهران گفته است این دانشجویان “فرصت اعتراض دارند اما به جای اینکه اعتراض کنند، فضا سازی می‌کنند.”

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است