فسادهایی با ابعاد وحشتناک در بنیاد شهید دوره احمدی‌نژاد ; آیا بازهم تحقیق و تفحص مجلس به پنهان‌کاری منتهی می‌شود؟



ابعاد تخلفات وحشتناک است؛ اعلام موارد مشخص شده ضربه بدی به قشر ایثارگران می زند؛ هرجا که دست می گذاریم موارد خاص و مساله داری می بینیم؛ اختلاس ۱۷۰ میلیارد تومانی یک مورد از دهها مورد فساد است؛ واقعا همه باید شرمنده خانواده شهدا باشیم … اینها چند نمونه از اظهارات اعضای کمیته تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
به گزارش کلمه، نزدیک به یک سال از تصویب تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در صحن علنی مجلس می گذرد اما با وجود رو به پایان بودن مهلت قانونی، هنوز از گزارش نهایی در این زمینه خبری نیست. در همین حال زمزمه هایی مبنی بر احتمال سانسور گسترده گزارش نهایی و ارسال نتایج تحقیق و تفحص به قوه قضاییه به جای قرائت آن در صحن علنی مجلس وجود دارد.
آیین نامه داخلی مجلس، الزام دارد که گزارش تحقیق و تفحص در زمان مقرر ارائه شود، به هیات رئیس تحویل و چاپ شود، در صحن علنی مجلس قرائت شود و گزارش نهایی به همراه اسناد و مدارک و پرونده های تحقیق و تفحص در کمیسیون اصل نود پیگیری و بایگانی شود.
اما اظهارات دیروز یک عضو کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید نشان می دهد که بخش های قابل توجهی از گزارش این کمیته قرار نیست به اطلاع مردم برسد. در عوض، مجلس می خواهد بر گزارش تخلفات گسترده ای که در بنیاد شهید تحت ریاست زریبافان، یار دیرین احمدی نژاد، وجود داشته و اکنون در جریان تحقیق و تفحص برملا شده، مهر محرمانه بزند و برای دستگاه قضایی ارسال کند؛ تا به سرنوشت دیگر فسادهای دوره ی مهرورزی با متخلفان و اختلاس گران بینجامد.
بهانه نمایندگان مجلس برای محرمانه کردن گزارش فسادهای متصدیان بنیاد شهید و امور ایثارگران است. جعفرزاده نماینده رشت می گوید بنیاد شهید متولی انسان های افضل است و اگر موارد مساله داری که از تحقیق و تفحص به دست آمده اعلام شود، ضربه بدی به این قشر وارد می کند!
غافل از اینکه ضربه ای که این نماینده می گوید نگران آن است، از مدت ها قبل وارد شده. در واقع آن روزهایی که ایثارگران بارها جلوی مجلس و ریاست جمهوری تجمع کردند و خواستار اجرای قانون درباره خود بودند و دولت و مجلس طفره می رفتند، نمایندگان باید نگران حرمت و جایگاه آبروی این قشر می بودند، نه حالا که فکر می کنند با پنهان کاری می توان آبروداری کرد.
تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲۰ خرداد ۹۲ با ۱۲۹ رای موافق و ۱۸ رای مخالف در صحن مجلس نهم تصویب شد. اما از آن زمان، زریبافان با فشارهای مختلف به نمایندگان، از جمله شکایت های مکرر به قوه قضاییه، تلاش کرده تا جلوی این اقدام قانونی را بگیرد. او که به گفته نمایندگان، متهم اصلی سوء مدیریت ها و مشکلات مالی در این بنیاد دارای منابع بزرگ اقتصادی است.
تصویب تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، پس از آن صورت گرفت که خبرهایی درباره کشف یک اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی به رسانه ها درز کرد. اما چیزی نگذشت که صحبت از یک اختلاس ۱۷۰ میلیارد تومانی مطرح شد، و کمی بعد اعضای کمیته تحقیق و تفحص مجلس گفتند اختلاس ۱۷۰۰ میلیارد ریالی تنها یک مورد از ده ها مورد فسادی است که در بنیاد شهید دوره احمدی نژاد به وقوع پیوسته است.
نماینده رشت که به تازگی از محرمانه شدن نتایج تحقیق و تفحص مجلس سخن به میان آورده، پیشتر گفته بود: بحث فقط رقم نیست، داستان های دیگری رخ داده که البته مجاز به انتشار آن نیستیم. فقط می توانم بگویم که ابعاد وحشتناکی دارد و هر کسی با آگاهی از آن، شرمنده خانواده شهدا می شود.
وی دو ماه قبل خود گفته بود: قرار بود تا اواخر پاییز، این تحقیق و تفحص به سرانجام برسد، ولی در کمال ناباوری، دیدیم هرچه جلوتر می رویم، ابعاد فسادها گسترده تر می شود.
این نماینده مجلس، بنیاد شهید را یک مجموعه بنگاه بزرگ اقتصادی دانسته بود که در گوشه و کنار مملکت هر کاری دلش خواسته انجام داده است، و می گوید: متأسفانه در این پرونده هر چه جلو تر می رویم، مطالب جدیدی به دست می آوریم که نمی توانیم از آن صرف نظر کنیم.
حالا او در مصاحبه دیروز خود با خانه ملت، گفته است: اکنون قصد نداریم به سراغ مطالب جدیدی در تفحص از بنیاد شهید برویم، زیرا همان موضوعات قبلی نیز به سختی قابل جمع کردن است.
مشخص نیست منظور از جمع شدن، همان محرمانه کردن گزارش و محروم کردن مردم از دانستن جزئیات آن است یا تدوین گزارشی سانسورشده که مبادا طرح واقعیت ها در آن، باعث رنجش خانواده ایثارگران شود!
خجسته رئیس کمیسیون شوراها درباره اقدامات کمیته تحقیق و تفحص به تازگی گفته است: هرچه پیش‌تر می‌رویم، وضعیت پیچیده‌تر و یافته‌ها بیشتر می‌شود.
وی پیش بینی کرده که تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید، به اندازه تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی سر و صدا کند. پرونده ای که از فسادهای گسترده و میلیاردی در دوره ریاست سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی پرده برداشت، اما هنوز سرنوشت رسیدگی های قضایی به آن تخلفات مشخص نیست.

حالا با طرح زمزمه هایی مبنی بر محرمانه شدن گزارش مجلس از فسادهای بنیاد شهید و ارسال آن برای قوه قضاییه به جای قرائت در صحن علنی، به نظر می رسد سرنوشت پرونده حجیم تخلفات معاون احمدی نژاد و رئیس بنیاد شهید نیز به مانند دیگر یاران و دولتمردان فاسد او، بی سرانجام باشد و به اجرای عدالت و افشای تخلفاتی که به گفته نمایندگان “ابعاد وحشتناکی دارد”، منجر نشود

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است