عاشورا علیه عاشورا- مجتبی نجفی


دلم نیامد این ویدئو را پست نکنم. محشر است. برگ زرین عاشورای امسال. عاشورای سوت و کور در اعتراض به ظلم حاکمیت یک وجه مهم داشت: عاشورای اعتراضی. مردم ما نشان دادند تا چقدر شهدای جنبش زن، زندگی و آزادی برای آنها عزیز هستند. مذهبی و ِغیر مذهبی فراموش نمی‌کنند چه کسانی برای آزادی و علیه اجبار خون دادند. عزاداران با موسیقی دلنواز و پر از اندوه جدایی به خانواده غزاله چولابی دلداری دادند.  این حرکت نقطه درخشان عاشورای امسال بود. بماند به یادگار در دوران سیطره شیعه لاکچری، شیعه سرکوب و رانت و فساد.
از دل یک منسک قدیمی باز این ابتکار مردمی بود که منسک را از چنگ حاکمیت در آورد  و به آن معنایی متناسب با روز داد. و این قدرت مدنیت است. منسک اینجا شد یاد و هر یادی تیری است به قلب استبداد.  در قلب شیعه لاکچری‌، در جولان مداحان حکومتی فربه شکم هفت تیرکش،همین حرکت، حاکمیت را کیش و مات کرد. 

این هوشمندی جامعه در استفاده از موقعیت است. غزاله چلابی پاسداشته شد به یاد همه آن جوانانی که برای نخستین بار در عاشورای امسال نبودند.

هم سوت و کوری عاشورای امسال اعتراض بود هم موسیقی دلنواز به یاد غزاله، هم سنج زنی به یاد سیاوش محمودی هم نوحه کم نظیر دزفولی ها و هم تداوم نوحه اعتراضی یزدی ها. عاشورای امسال هم عاشورای تحریم بود هم عاشورای یاد. یاد کردن از قربانی امروز، یعنی سواستفاده از قربانی هزار و چهارصد سال پیش ممنوع. هنوز صدای مادر شهید محمد حسن ترکمان بر گوش شهر می‌پیچد ‌که گفت شما قاتلان از یزیدیان هم بدترید و اگر هزارو چهارصد سال پیش بودید همان میکردید که یزید بر حسین و یارانش کرد. این صدا و این موسیقی و این نوحه اعتراضی و این تحریم همه در راستای نفی حکومت دینی به مثابه حکومت زور و اجبار است.

اینجا نبرد موقعیت ها و استفاده از فضاهاست.عاشورای امسال را مردم از شیعه لاکچری ها بردند. یاد شهدا زنده نگاهداشته شد؛ عاشورای حکومتی تحریم شد، صدای” از خون جوانان وطن لاله دمیده “در منابر شهر بلند شد. مهم این است هر موقعیت مکانی فرصتی باشد برای انزجار از حکومت دینی، بلند کردن صدای آزادی، یاد قربانی و نفی ستم و زور به نام دین. آنها مانده اند و لشکری از مداحان شبکه ای،همان گازهای اشک آور غرق در رانت و جماعتی که در دل ظلم حاکمیت بر یزید هزار و چهارصد سال پیش لعن می فرستند و چشم بر کودک کشی و زن کشی و جوان کشی اربابان یزید صفت بسته اند.
در هر فرصتی نام شهدا بر زبان جاری خواهد شد؛ هر نامی شاهدی است بر سبعیت نظامی که بر ادعا حسینی و در عمل یزیدی است.
https://t.me/modjtabanajafifrance/2025

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است