رحمت‌اله حافظی، غایب بزرگ انتخابات شورای شهر تهران؛ آیا مافیای قدرت و ثروت سپاه و سردار قالیباف در مجلس و شهرداری موفق شدند؟


با آنکه رحمت‌اله حافظی عضو شورای شهر تهران دلیل ثبت‌ نام نکردن خود را مشکلات خانوادگی و بیماری همسرش بیان کرده است اما پیش از این، شکست طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران درمجلس و نبود عزم جدی مقابله با فساد را علت عدم ثبت‌نام درانتخابات شورای شهر عنوان کرده بود.

حافظی یکی از معدود اعضای شورای شهر تهران بود که در ماههای گذشته بر تاریکخانه شهرداری تهران اندک نوری تاباند تا گوشه‌ای از فساد در نهاد شهری تهران آشکارشود. اما روشنگری او با سد بزرگی به نام مجلس شورای اسلامی برخورد کرد و مانند بقیه طرح‌های تحقیق و تفحص‌ها ناکام ماند.

او همان روز در حساب توییتری خود نوشت: «بعنوان نماینده مردم به خاطر رای نیاوردن تحقیق و تفحص از شهرداری در مجلس، عذرخواهی می‌کنم و به شهردار تهران به خاطرلابی‌هایش تبریک می‌گویم»

حافظی پس از آن روز کذایی در مجلس و ناکام ماندن طرح تحقیق و تفحص تنها یک پست توییتری نوشت که در آن خطاب به رییس کمیسیون عمران مجلس که درباره برادرش اخباری از واگذاری تراکم شنیده می‌شد نوشت: «آقایان بفرمایند که در صورت ارائه مستندات واگذاری تراکم ۱۰ میلیاردی چه میکنند؟»

این آخرین پست و خبر از عضو منتقد شورای شهر تهران در رسانه‌ها و فضای مجازی بود و پس از آن خبر ثبت‌ نام نکردن او برای انتخابات شورا.

اگرچه به گفته رییس ستاد انتخابات کشور ۲۸۷ هزار و ۴۲۵ نفر در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرد‌ه‌اند اما برای تهرانی‌ها غایب بزرگ، آن کسی است که در ماههای گذشته رویارویی با فساد در شهردای تهران را در کارنامه کاری خود ثبت کرد.

تهرانی‌ها تا آخرین ساعات ثبت‌نام منتظر ماندند، رحمت اله حافظی در حوزه ثبت‌نام حاضر شود و نشد. به جای او سه هزار نفر از آقازاده و ورزشکار و داور فوتبال گرفته تا روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی برای خدمت به مردم! ثبت‌نام کردند.

صبح امروز حافظی، رییس فعلی کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در نامه‌ای به مردم پایتخت دلایل عدم حضور در انتخابات دوره پنجم شورای شهر را تشریح کرد.

در بخشی از نامه منتقد اصلی قالیباف در دوره چهارم شورای شهر تهران آمده: «آنچه در این چهار سال سعی بر انجام آن داشتم، مجموعه تعهداتی بود که به عنوان نماینده تمامی شما شهروندان بر دوش داشتم و تا آخرین روز کاری خود را موظف به ادامه همین مسیر می دانم. با توجه به شرایط خاصی که در ماههای اخیر بر شورای شهر حاکم بود و کمابیش در جریان آن قرار داشتید، ادامه این مسیر حداقل با وضعیت خاص خانوادگی کنونی اینجانب، میسر نبود.

در این مدت سعی بر آن داشتم تا افکار عمومی، فرای جناح و رنگ بندی های سیاسی، به موضوع فساد در ساختارهایی که با بودجه عمومی اداره می شوند حساس شود که با آنچه این روزها می‌بینم این امیدواری در بنده ایجاد شده که حتی در شورای شهر بدون حافظی هم، دیگر چشم بستن بر فساد در برابر وجدان های بیدار مردمی امکان پذیر نباشد.

تا آخرین روزی که حق شما بر گردن اینجانب است سعی می کنم با همین رویکرد از منافع و حقوق شما دفاع کنم و پس از آن نیز امیدوارم منتخبانی که برای شورای شهر انتخاب می‌کنید همین مسیر را با عزمی راسخ تر از بنده و با شرایطی بهتر و با حمایت شما ادامه دهند تا بیت المال دیگر محل تاراج قرار نگیرد.

تنها خواسته‌ام از تمام همکاران خود در شورای شهر کنونی و شورای آتی این است که هیچ منفعت حزبی و جناحی را به حق مردم ترجیح ندهند و حاضر نشوند پشت سنگرهای نظام از مافیای قدرت و ثروت دفاع کنند.»

او در این نامه به طور مستقیم سخنی از همراهی نکردن مجلس در مبارزه با فساد در شهرداری تهران سخنی نگفته بود اما پیش از این نامه، شکست طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران درمجلس و نبود عزم جدی مقابله با فساد را علت عدم ثبت‌نام درانتخابات شورای شهر عنوان کرده بود.

به نظر می‌رسد لابی‌های قدرت و نهادهای نظامی که بازوان طرح‌های اجرایی و عمرانی شهرداری تهران هستند، پر زورتر از قدرت نمایندگانی است که با افشاگری می‌خواهند راه را بر تاراج بیت‌المال ببندند.

برای آنان، تهدید یا تطمیع چندان زحمتی ندارد، تا وقتی که سفره این انقلاب برای آنان پهن است.

 کلمه – گروه خبر
تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است