تشریحی از وضعیت کنونی ( ضیاء مصباح )



* انتخاب آقای قالیباف با همه عملکرد دوران شهرداری طولا نیش واز آن خاطره آمیزتر مناظره های جالب تلویزیونی دور دویم روحانی که بسیاری نگفته ها « بوسیله همه آمدگان به صحنه انتخابات » از معاون اول ، رئیسی و میرسلیم ، از همه ماندگارترخود ایشان و روحانی مطرح شد ، افزایش نقش تند روهای ذوبی آتش به اختیار را نشان میدهد .
* با تعریف و باوری اصولی ریاست مجلس در حکم سخنگوی جمع ایفای نقش مینماید اما لاریجانی «عضوجدیدحقیقی شورای تشخیص مصلحت » بر اساس مقتضیات و ضعف فکری و تجربی اغلب به اصطلاح نمایندگان منتصب، توانست خط مشی های رژیم را تدریجا بصورت قانون در آورد و این نگاه و توانمندی در قالیباف «با ادعای تکنوکراتی وی » پیش بینی میشود کاهش نخواهد یافت .
* در موردسیستم مستولی بر میهنمان ، این باور که «هسته سخت قدرت» با اختیار گرفتن نهاد‌های بیشترنمیخواهد نگاه مثبتی به حکومت از نظرتامین خواست اکثریت مردم و همکاری در مورد سیاست‌های حتی منطقه ای بوجود آورد تقویت و این گونه تصمیمات طبعا با منافع استراتژیک همراه نخواهد بود .
* افکار عمومی در واقع جامعه ای با تعداد بیش از ۴۰ میلیون نفر مرکب از افرادفهیم و تحصیل کرده زیر ۵۰ سال اما خاموش و ناظر در پی انتخاب وی از طریق وسایل ارتباط جمعی بسیارگسترده دردست همگان میگوید :
– خائن به اموال ملت و مملکت، سرکوبگر آزادیخواهی و ابداع کننده سیاست دستگیری های گاز انبری با رای ده درصدی اعوان و انصار…. رئیس مرکز قانون گذاری کشور شد و این گزینش نمی تواند امری طبیعی وبدون ایراد در نظام جاری جهانی باشد ،
که البته در نظام حکومتی مستولی بر کشورمان جای تعجب ندارد ، قبلا هم افرادی این چنین در این جایگاه ها جای گرفتند ، اما نه به این اندازه شفاف و واضح که انگشت حیرت را به گزیدن وادار مینماید .
– در این نظام هر آنکس که ملت او را درزیباترین ، آرامترین و کم هزینه ترین حالت ممکن طرد نماید مرکز تصمیم گیری او را محبوب دانسته، به رای ، نظر و خواست ملت عمدا بی توجهی مینمایند .
* مجموعه چنین می پندارد :جریانی که در ظاهر از اقتدار و تسلط (فارغ از میزان مشروعیت ) با هر تمهیداتی برخورداراست میتواند بر حضور خود با هر کم و کیفی ادامه دهد .
* این جماعت باور دارند در مقاطع مختلف با شعارها ی عوام فریبانه تجدید قوا مینماید وسلطه نا بخردانه و خلاف اصول خود را تبلیغ و از انسجام و تفا هم پشت پرده با لابی گری وتبانی ها با رندی و زیرکی بهره میبرند … هر چند به راه آوردن یا انصراف این جریانات از خیانت بیشتر- مشکلتر و شاید غیر ممکن بنظر برسد .
* اینکه رژیم های خود کامه متکی به شعار و دشمن پنداری باسکوت و بی تفاوتی مطلق مردمان عافیت طلب ، مصرف کننده یا اغلب گرفتار روز مره گی ودر پی تامین حداقل معاش با همین اوضاع و احوال ، چند صباحی دیگر برمسند بما نند … نباید از ابعاد خیانت به ارزش ها ،افت معیارها و اخلاق بوسیله بخردان جامعه نادیده گرفته شود.
* بازده چگونگی تصمیمات و برنامه ریزی ها در اطاق فکر حکومتی که به دفعات آن را فاقد برنامه و نظم عنوان نموده ایم ، رساندن قالیباف با آنهمه فراز و نشیب و خدمت و خیانت به ریاست مجلسی است که عملکرد مجموعه تحت ریاست و کیاست وی و همراهانش را تا انتخابات ۱۴۰۰ میتوان بخوبی ارزیابی نمود .
* قالیباف در این موقعیت کار بسیار سختی پیش رو دارد ، تاکنون بیشتر دستور و حکم صادر کرده ، از این پس کارش با دستور پیش نمی‌رود و بایستی خواسته های حدود ۳۰۰ نفر را که نظم پذیر نیستندرا در نظر بگیرد واز درِ مدارا درآید .
* احتمالا ریاست مجلس را سکویی برای پرش به کرسی ریاست جمهوری در سال آینده دانستن کار را برای وی دو چندان سخت‌تر خواهد کرد و با همه توان رفتاری ، میداند در همین شرایط و قحط الرجالی ، رقبای قدرتمندی پیش رو دارد که در دو دوره قبلی بخوبی ان صحنه راهر چند گذرا و سوپاپ وار آزموده است .
* رقبای قالیباف در بین اصولگرایان و بخشی از اصلاح‌طلبان، طبعاً کارنامۀ اورا در ریاست مجلس زیر ذره بین و هر حرکت واشاره او را بنوعی آمدن “دولت رضاخانی” تبلیغ خواهند کرد، تعبیری که در همین حال و احوال به مذاق بخشی از به تنگ آمده گان ازانواع نابسامانی اجتماعی وفشارهای اقتصادی عریان در تمامی جهات ،خوش مینماید .
* نیل به ایرانی آزاد و آباد ، پای بند به مردم سالاری ، حقوق بشر و حکومت قانون که بعنوان سوگند همه ورود یافتگان با حد اقل آراء ودر واقع به انتصخاب سالمندان فرتوت شورای نگهبان … ادا شد ، اصلی ترین در ضمن فراموش شده ترین ها خواهد بود و نباید بیش از این با بی تفاوتی مردمان این مرز پر گهر آنهم با وسایل ارتباطی انبوه دردسترس همگان و تقریبا غیر قابل کنترل ، مواجه گردد !!
* آزادی مطبوعات ، توجه به ضرورت و جدی گرفتن جوامع مدنی وانتخابات واقعی که بنیان پیشرفت و توسعه جوامع بر آن استوارمیباشد با این جماعت تحت ریاست و کیاست قالیباف و سایر متولیان ناشایست با همین طول و عرض دست یافتنی نمینماید ، مگر آنکه سیاست منطقه ای قدرتهای متفکر و حساب گر جهانی ، تصمیمی دیگر اتخاذ نمایند که دور از ذهن نیست .
* نا گفته نماند : بخاطرداریم که کاهش ارزش ریال تا حدود ۳ هزار برابر و افت اعتبار پاسپورتمان از ده مرتبه اول جهانی به حدود ۱۰ پا س آخرین کشورهای گیتی ، هم چنین ارتباط و شناخت مثبت از ایران و ایرانی در آن روزگاران که بقول « ژیسکاردستن » ایرانیان به خود کشی نهنگ ها اقدامی عجیب و احساسی مبادرت و از اوج اقتدار با بی درایتی مطلق به حضیض ذلت …که بیقین شایسته متولیان نا شایست است وادامه بودنشان با نهایت گستاخی و دنائت بیش از این «عرض خود بردن » .
* جماعت متولی با همین ویژگیها در سیاست‌های داخلی از حکومت ماندگار پوتین الگو می‌گیرند یعنی دیپلمات‌هایش راروسیه تعلیم میدهد ، رسانه‌ها را کنترل ودادگاههای نمایشی ترتیب و بر گزار مینماید ، دستگیرشدگان را واداربه اعتراف نموده با ترویج علوم انسانی غربی با همه مقاومتها ،مبارزه میکند .
* چندان جای تعجب ندارد که درنظام متظاهر به اسلام گرائی : اغلب کشورهای مسیحی ، مسلمان و یهودی مخصوصا در منطقه با حکومت فعلی میانه خوبی نداشته اما روس ، چین و ونزوئلائی ها برادران صیغه‌ای بشمار روند تا آنجا که برایشان از این سوی کره‌ زمین با مخاطرات و هزینه های بسیار نفتکش حاوی بنزین میفرستند وبا حماقت تمام به عنوان یک پیروزی یاد میکنند ….

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است