ترامپ آبروی آمریکا را حراج کرد – داود هرمیداس باوند در گفت­‌وگو با تیترامروز


 

توافق هسته ای یکی از مهمترین قراردادهای نظام بین الملل در چند دهه اخیر بود و به همین دلیل به ضرص قاطع  می گویم که آمریکا از همین امروز باید خودش را آماده کند تا تبعات تصمیم نابخردانه رییس جمهورش را بدهد و آمریکایی ها باید بدانند با انتخاب فوق العاده اشتباهی که در سال ۲۰۱۶ داشتند، کاری کردند که منافع ملی شان را به طور جدی با تهدید روبرو کردند. چون امکان ندارد، کشوری به همین راحتی تعهدات جهانی را نادیده بگیرد و ضرری از این کار نبیند.

باوند درباره واکنش ایران هم گفت: حسن روحانی چند دقیقه بعد از نقض قرارداد بهترین واکنش ممکن را نشان داد. ایران هم اکنون در برهه فوق العاده حساسی قرار دارد و به همین دلیل لازم است تا همه در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم با رفتاری منطقی، کشورهای اروپایی را برای تداوم حمایت شان از ماندگاری برجام ترغیب کنیم. چرا که اگر فرانسه، انگلیس و آلمان تصمیم به همراهی با ایران در مساله برجام بگیرند، آمریکا نمی تواند خللی در تعهدهای امضاء شده به وجود بیاورد.

داود هرمیداس باوند در پایان از اینکه عده ای در داخل برهم خوردن برجام را اتفاقی خوب می دانند و فقط به فکر تخریب دولت به هر بهانه ای هستند را نشانه بی تعهدی مخالفان داخلی برجام به منافع کشور و مردم عنوان کرد.

 

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است