بیانیه جبهه ملی ایران- سامان ششم در خصوص حمله نظامی ترکیه به مناطق کرد نشین سوریه


خاور میانه اسیر جنگ افروزی جدید دیکتاتوری های منطقه و کشورهای استثمارگر و استعمارگر غربی و شرقی شده است. متأسفانه امروز شاهد آعاز جنگ افروزی دیگری در منطقه هستیم؛ کشور ترکیه مناطق کردنشین‌ در کشور سوریه را به بهانه دفاع از امنیت و  حفظ تمامیت ارضی خود مورد حمله نظامی قرار داده‌ و صدها نفر را کشته و هزاران نفر را بی خانمان و آواره نموده است؛ ‌این حمله نظامی به مناطق کرد نشین سوریه در حالی رخ می دهد که مردمان و جنگجویان این منطقه نقش تاثیر گذاری  در نبرد و رهایی سرزمین سوریه از تروریست های داعشی بر عهده داشتند و در این آزاد سازی قهرمانانه جنگیدند و سختی ها و  مصیبت های بسیاری را تحمل نمودند.

حمله نظامی که از سوی ترکیه صورت گرفته است  از لحاظ وجدان و اخلاق انسانی  مورد پذیرش ملت ها و نهادهای بین المللی نمی باشد و این تخاصم سبب تفرقه و نفرت پراکنی بیشتر  و در صورت تداوم  سبب کینه و دشمنی در بین مردمان این منطقه می گردد. همچنین این اقدام کشور ترکیه به بی ثباتی در منطقه دامن می زند، به گونه ای که از یک سو زمینه دخالت بیشتر کشورهای غربی و شرقی را در این منظقه  بویژه درکشور سوریه را فراهم می نماید و از سوی دیگر به گروه هایی مانند داعش و القاعده، فرصتی دوباره برای از سرگیری فعالیت و اقدامات تروریستی و غیر انسانیشان را  در این منطقه می دهد. خاورمیانه بیش از هر چیز امروز نیازمند بکارگیری عقلانیت توسط سیاستمداران این بخش از جهان است و دولت های این منطقه بایستی از هرگونه جنگ و آتش افروزی دوری نمایند. در شرایطی که تمامیت ارضی کشور سوریه مورد تهدید قرار گرفته است بایستی سیاستمداران و جنگجویان کرد اختلافات خود را با دولت مرکزی به کناری گذارده و به همراه ارتش سوریه به دفع تجاوز کشور ترکیه بپردازند و برای حفظ تمامیت ارضی کشور سوریه کوشش نمایند.

جبهه ملی ایران- سامان ششم بر این نظر است که دولت ترکیه باید خشونت و اقدامات نظامی را کنار گذاشته و برای بر طرف نمودن  مشکلات و مسایل به راه حل های عقلانی، منطقی، گفتگو و دیپلماسی روی آورد و افزون بر این جبهه ملی ایران- سامان ششم بر این باور است که باید از اقوام و مردمان ایرانی تبار پاسداری گردد؛ امروز پاره های تن ایران، این سرزمین تاریخی و کهن  روزگار سختی را می گذرانند و هم‌تباران کردمان در کشور سوریه  مورد تجاوز نظامی کشور ترکیه قرار گرفته اند برمسولان و کاربدستان کشور ایران است که در ایجاد امنیت و حفظ جان این مردمان غیور از هیچ تلاشی فروگذاری ننمایند.

۲۲ مهرماه ۱۳۹۸

جبهه ملی ایران- سامان ششم

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است