پیام زهرا رهنورد بمناسبت کودتای ۲۸ مرداد۱۳۳۲


به نام خدای رنگین‌کمان، اگر هفتاد سال  پیش بیگانگان در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ فاجعه کودتایی را علیه ملت ایران ترتیب دادند، امروز حاکمان ایران کودتای جدیدی را علیه سعادت و مطالبات برحق مردم کلید زده‌اند.

حاکمان آنچنان سر خود را زیر برف کرده‌اند تا گورخوابان و انواع بی‌خانمانی و فقر و گرسنگیِ کودکان بی‌پناه و زنان دردمندِ سرپرست خانواده و پدران با دست‌های خالی و نان قسطی را نبینند و خودکشی‌ها و طلاق‌ها و بیکاری جوانان را به روی خود نیاورند و فرار مغزها و متخصصان را نادیده بگیرند.

به جای آن، دربه‌در به دنبال مجرم می‌گردند تا همه عقب افتادگی‌ها و نابسامانی‌های کشور را گردن ملتی بیاندازند که تشنه توسعه و پیشرفت و سربلندی در جهان و منطقه است.

در کمیسیون یواشکی مجلس، دور از چشم مردم و صحن علنی، برای زنان شرافتمند و فکور ایران سیاهه‌ی عفت و حجاب تنظیم می‌کنند که بند بند  آن سخیف و مضحک و اهانت‌آمیز است. آنچنان که از کودک زیر ۱۸ سال و تا زنان و جوانان را با تلکه و خالی کردن جیب‌ها و پر کردن زندان‌ها در لیست مجرمان قرار دهند.

آنچنان در این سیاهه خط و نشان می‌کشند و عربده‌جویی می‌کنند که مرغ پخته هم می‌خندد و هم می‌گرید. در کوی و برزن بدون حیا و خجالت، زنان و دختران مردم را تا سرحد سیاه و کبودشدن می‌زنند. زندان‌ها پر از زنان آزادیخواه است که تا این حد از کثرت بی‌سابقه بوده است. خبرنگاران را به دلیل اعتراض یا خبررسانی صادقانه زندانی می‌کنند و هنرمندان را و کارگردانان را به دلیل هنر متعهدانه و نه هنر خوش‌باشی، ممنوع‌الکار و  ممنوع‌القلم و ممنوع از نمایشگاه و آثار، و بالاخره، دانشگاه را در آغاز سال تحصیلی با انواع تهدیدها از بازگشایی شکوهمند باز می‌دارند و این شمه‌ایست از آنچه که امروز نصیب ملت ایران شده است.

آیا حاکمان از پیامد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که پیامد آن انقلاب سال ۱۳۵۷ بود پند نمی‌گیرند و فکر نمی‌کنند پیامد کودتای این آقایان، سقوط دردناک‌تری خواهد بود؟

@mypersia24 | ایران من

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است