جبهه ملی ایران-اروپا: پیام همدردی با شهروندان خوزستانی و هم‌میهنان عرب‌زبان


هم‌میهنان آزاده،

بازهم از به خاک افتادن یک فرزند ایران خبر رسیده است. خبر می رسد که یک شهروندِ جوان ایرانی از میان عرب زبانان اهوازیِ ما به دلیلِ نارضایتی از نظام حکومتی به خون خفته است.

سایت های وابسته به سپاه پاسداران اظهار می کنند که این جوان ایرانی (حاتم مُرمضی شهروند اهوازی) یک سال قبل بطور مخفیانه به سوریه رفته است و در حالیکه در منطقه ادلب در حال آموزش نظامی توسط گروه داعش بوده است طیِ درگیریِ داعش با گروه تحریرالشام کشته شده است.

از سه شنبه ۱۳ خرداد(۵ ژوئن) در رسانه های مختلفِ خبری به نقل از پسرعموی حاتم مُرمضی یعنی فیصل مُرمضی اطلاعاتی مغایر با اخبار مندرج در سایت های وابسته به سپاه پاسداران نشر یافته است.

در یک ویدئوی نشر شده توسط فردی که خود را فیصل و پسرعموی حاتم مُرمضی می نامد، اطلاع رسانی می شود که عکسهایی منتسب به حاتم که وی را در اردوگاه های داعش نشان می دهد جعلی بوده و فوتو شاپ شده است و حاتم توسط مأمورین امنیتی حدود یک سال قبل در زمان بازگشت از منزل فامیل خود در سوسنگرد ربوده شده و چند ماه قبل نیز توسط یک زندانیِ آزاد شده از بازداشتگاه امنیتی در اهواز خبر زنده بودنش تأیید شده است.

فیصل در این ویدئو اظهار داشته است که مأمورین امنیتی اخیرا” با خانواده حاتم تماس گرفته و خبر مرگ وی را می دهند و خانواده حاتم را تهدید می کنند که در مورد مراسم خاکسپاری باید با مقامات همکاری کنند، اما با مخالفت خانواده حاتم مواجه می شوند و در مقابل به تکذیب اطلاع از وضع حاتم در یک سال گذشته می پردازند و از تحویل جسد حاتم نیز خودداری می کنند. سپس چند سایت خبریِ مختلف ولی وابسته به سپاه پاسداران بطور همزمان با انشایی یکسان و تکراری در زمینه همکاری حاتم با داعش داستان سرایی می نمایند.

فیصل تاکید می کند در این سایت ها چند عکس شخصی از حاتم پخش شده است که نشان می دهد گوشیِ همراه وی در دست مأمورین امنیتی قرار داشته که این موضوع نیز نشانگر اثبات بازداشت حاتم در یک سال قبل توسط عوامل حکومتی می باشد.

لازم به توضیح می باشد که بر خلاف ادعای سایت های وابسته به سپاه پاسداران، در تحقیق اعضایِ عرب زبان جبهه ملی ایران هیچ فایل یا ویدئویی منتسب به داعش یا تحریرالشام در اینترنت یافت نشد که ادعای سایت های وابسته به سپاه پاسداران را مبنی به نام آوردن از این جوان ایرانی توسط آن گروه های تروریستی اثبات کند.

این موضوع موجب شرمندگی است که عوامل امنیتی در ایران حاضرند برای گم کردن آثار ظلم خود که ناشی از یک هرج و مرج مضمن مدیریتی در تشکل های امنیتیِ واگذار شده به لُمپن ها می باشد، تا آنجا به حضیض و سقوط کشانده شوند که حتا با انتساب هموطنِ خود(ولو مخالف با حکومت) به کثیف ترین گروه های تروریستیِ غیرایرانی و ضد ایرانی متوسل شوند.

حتا در صورت فرضِ صحت ادعای شرم آور سپاه که خود را پشت سایت‌های «تحلیلی! خبری!» پنهان می کند آیا نباید پرسید که چرا یک جوان مغرور عرب زبان ایرانی بخواهد خود را از شهروند ایرانی به یک عضو آواره و بی آبرویِ داعشی تنزل دهد؟

حتا با فرض بر صحت این خبر آیا برای خبرسازانِ اتاق جنگ روانیِ سپاه (مرجع برای همه تحریریه های سایت های همسو) در تهران این پرسش ایجاد نمی شود که در سوسنگرد و اهواز با آن سوابق حماسی در دفاع از خاک ایران در این سالیان اخیر همکاران ما چه کرده اند که جوان رعنایِ ایرانی رفته و به وحوشِ داعشی پیوسته است؟

اوضاع در حال فروپاشیِ ساختار کشور، همین دروغ گوییِ شماست، شمایی که از فرط فساد و فروپاشیِ نظم و اخلاق در میان خود مجبور می شوید بر خود تُفِ سربالا کنید تا بی آبرویی و جنایت خود را که احتمالا ناشی از زیاده روی در شکنجه یک جوان علاقه مند به مشارکت در امور اجتماعی، فرهنگی یا سیاسیِ کشور خود بوده است با این بی شرمیِ بی سابقه برای مردم توجیه کنید.

جوانی که باید در صورت لزوم در دفاع از کشورِ آبا و اجدادیِ خود کشته شود متهم به مردن برای دشمن منفور این مُلک می کنید تا رَدِ بی لیاقتی و حماقت خود را پاک کنید.

اگر اصرار داشته باشید که این جوان به داعش پیوسته بوده است، عذری زشت تر از گناهِ همیشگی‌یتان آورده اید، چراکه با شهروندان سُنیِ یا عرب زبان ما چه کرده اید که آنان اینبار از شدت کینه توزی از شما نه به فرنگ یا آمریکا قصد رفتن کرده باشند، که حاضر شوند با منفور ترین موجودات شناخته شده در تمدن بشری دوستی کنند تا با شما دشمنی کرده باشند؟!

اگر او را به دلیل جسارت و نترسیدنش در یک بازیجوییِ مغایر با قانون زیر کتکِ کشته اید با پذیرش مسئولیت این نقض قانون آنطور که مسبوق به سابقه بوده است(ستار بهشتی ..) ناتوانیِ پرسنل ظالم خود را در برخورد با یک جوان جسور می پذیرفتید، ولی خود را تا مرز تهوع در بی شرمی فرو نمی بردید.

هم‌میهنان گرامی،

جبهه ملی ایران درگذشت این شهروند سوسنگردی از توابع خوزستان عزیز را به همه مردم ایران بویژه به هم میهنان عرب زبان و شهروندان اهوازی، سوسنگردی… تسلیت می گوید.

اگر این جوان به داعش پیوسته بوده است ما اعضای جبهه ملی ایران از همه مردم ایران بویژه شهروندان خوزستانی و هم میهنان سُنی مذهب و عرب زبانِ خود پوزش می طلبیم و به خود تسلیت می گوییم که نمی توانیم و نتوانسته ایم از بی مهری و بی عدالتی حکومت نسبت به ادیان و اهالیِ گونه گون این مملکت معظم جلوگیری کرده باشیم و موجباتی را فراهم کرده باشیم که جوان ما با امید به اینکه در مملکت خود می تواند به یک افسر شایسته در یک ارتش ملی به بالاترین درجات نائل شود از روی ناامیدی از میهن برود و به یک شبه نظامی در گروهی موهِن بدل شود و در خاکی غریب به عنوان یک نماد افسردگی از یک نسلِ منکوب شده، به خاک افتد.

و اگر این شهروند سوسنگردی یا خوزستانیِ ما به دلیل دفاع از عقیده و شخصیت خود طیِ یک بازجویی مغایر با قانون اساسی ایران و حقوق شناخته شده بشری و عرف اخلاقی در جهان به خون درغلطیده است، نمادی از نیاکانِ با غیرت خود در زنده نگاه داشتن مقاومت در مقابل تجاوز اژنبی بوده است که ظلم روی دیگری از تجاوز بیگانه می باشد، زیرا ظالم همیشه اژنبی است چه هم زبان باشد یا غریبه زبان و ما بازهم به خانواده حاتم مُرمضی و مُرمضی ها تسلیت گفته و امیدواریم آنان ما را در غم خود نه به تعارف که به حق شریک بدانند.

جبهه ملی ایران- اروپا
چهارشنبه، ۲۵ خرداد ١٣٩٧

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است