جای نرگس محمدی در زندان نیست! ما عمیقاً نگران سلامتی خانم نرگس محمدی هستیم


خانم نرگس محمدی فعال حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل امسال، در اعتراض به شرایط زندان‌ها و سیاست حجاب اجباری حکومت اسلامی، از روز دوشنبه پانزدهم آبان دست به اعتصاب غذا زده‌است. سپیده قلیان، ویدا ربانی و گلرخ ایرائی هم در همراهی با نرگس محمدی در اعتصاب غذا هستند.

خانم محمدی در یادداشت خود به طور مشخص «سیاست جمهوری اسلامی برای تعلل و عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت زندانیان بیمار و از دست رفتن سلامتی و جان انسان‌ها» و همچنین سیاست یا «مرگ» یا «حجاب اجباری» برای زنان ایران را، از دلایل اعتصاب غذای خود عنوان کرده است.

طبق تشخیص پزشک معتمد سازمان زندان‌ها، خانم نرگس محمدی از یک هفته پیش نیاز به اعزام اورژانسی به مرکز قلب و ریه دارد، اما دادستان با صدور مجوز جهت اعزام او به این مرکز درمانی مخالفت میکند.

همگامی نگرانی عمیق خود را از وضعیت جسمانی و سلامتی خانم نرگس محمدی ابراز می‌دارد، خواهان آزادی فوری وی از زندان و تامین امکان مداوای او در یک مرکز درمانی مناسب است.‌ ما از همه نهادهای حقوق بشری تقاضا می کنیم در این زمینه به جمهوری اسلامی فشار بیاورند، تا به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی عمل کند. همگامی، مقامات حکومت اسلامی ایران بویژه شخص علی خامنه‌ای را، مسئول مستقیم هرگونه صدمه به سلامتی خانم نرگس محمدی و دیگر زندانیان سیاسی می داند.

همگامی برای جمهوری سکولار دمکرات در ایران
۱۷ آبان ۱۴۰۲ برابر با ۷ نوامبر

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است