تهدید به اعدام احمدرضا جلالی به عنوان ابزار باج گیری را محکوم می کنیم و خواهان آزادی فوری او هستیم! اتحاد جمهوری خواهان ایران، جبهه ملی ایران – اروپا (سامان ششم)، حزب چپ ایران (فدائیان خلق)، حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران، سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور، همبستگی جمهوری خواهان ایران


اعلام اعدام قریب الوقوع احمدرضا جلالی (پزشک و پژوهشگر دو تابعیتی ایرانی ـ سوئدی) که چند سال است زیر حکم اعدام قرار دارد، تهدیدی از جانب جمهوری اسلامی علیه استقلال قوه قضایی کشور سوئد و اخلال در روند دادرسی حمید نوری دادیار پیشین قوه قضایی برای مقابله و جلوگیری از صدور حکم حبس ابد برای وی است.
این مقابله جوئی نشان می دهد که جمهوری اسلامی کماکان می خواهد از شهروندان دوتابعیتی به عنوان گروگان استفاده کند و از تهدید به اعدام به عنوان ابزار باج گیری و اعمال فشار در روابط بین المللی سوء استفاده نماید.
نیروهای آزادیخواه، سازمان های سیاسی و فعالان حقوق بشر نگران اجرای حکم اعدام دکتر احمد رضا جلالی هستند.
ما شش جریان دمکرات و جمهوری خواه ایران ضمن اعلام مخالفت اصولی با “مجازات اعدام “، صدور حکم اعدام برای احمدرضا جلالی، تلاش برای عوامفریبی و مستور کردن جنایات رژیم در دهه ۶۰ بویژه کشتار تابستان ۶۷ و تهدید به اعدام یک زندانی به عنوان ابزار باج گیری را محکوم می کنیم. ما خواهان آزادی فوری احمدرضا جلالی هستیم.
اتحاد جمهوری خواهان ایران
جبهه ملی ایران – اروپا (سامان ششم)
حزب چپ ایران (فدائیان خلق)
حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران
سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
همبستگی جمهوری خواهان ایران
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است