تجمع کارگران فولاد زاگرس در مقابل وزارت کار ؛ دولت تدبیر و امید، کو تدبیر و کو امید؟


به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران فولاد زاگرس با وجود رای هیئت تشخیص و حل اختلاف اداره کار قروه بیش از هشت ماه حقوق معوقه طلب دارند.
کارگران در یک ماه گذشته با مراجعه مکرر به مراجع قانونی، همانند اداره کار و فرمانداری قروه و قولهای مساعد کارفرما در فرمانداری قروه، تا کنون موفق نشده اند مطالبات خود را دریافت کنند.
در روز گذشته نمایندگان کارگران فولاد زاگرس جهت پیگیری به وزارت کار در تهران مراجعه نمودند و کارگران وقتی دیدند جواب مناسب به نمایندگانشان نداده اند، امروز تجمع اعتراضی خود را از ساعات اولیه بامداد یکشنبه ۲۵ اسفند مقابل وزارت کار برپا نمودند.
در این تجمع کارگران شعار میدادند که گرسنه ایم ، گرسنه ایم وزیر کجا نشسته و مدیر ما خونخواره – کی حامی این کاره و وزیر بی اقتدار- استعفا استعفا و ….

بنابر این گزارش، در پی تجمع بیش از ۱۵۰ نفر از کارگران فولاد زاگرس در مقابل وزارت کار و امور اجتماعی، ساعت ۱۱ صبح نمایندگان کارگران آقایان نجفی و عزیزی و امینی و نوری و جعفر عظیم زاده به جلسه ایی با حضور آقایان ملابیگی، مدیر عامل و دو تن از معاونین وزارت کار به نام های منیری و یاوری دعوت شدند تا پیرامون مشکلات پیش آورده شده از سوی مدیریت شرکت وارد مذاکره شوند.
این جلسه تا ساعت ۲.۵ بعدازظهر ادامه داشت و در این حین کارگران در مقابل وزارت کار شعار میدادند.
پس از اتمام جلسه ی مذکور، نمایندگان به میان کارگران آمدند و گفتند که ملابیگی حاضر به پرداخت مطالبات کارگران نیست و این امر را مشروط به تسویه کامل کارگران از فولاد زاگرس قرار داده است. نمایندگان به اعتراض جلسه را ترک نموده و مجددا به تجمع کنندگان پیوستند.
کارگران با شنیدن این اخبار با عصبانیت هر چه بیشتر وزیر کار و ملابیگی را با شعارهایشان زیر سوال بردند. شعارهای داده شده از این قرار است:
دولت تدبیر و امید –کو تدبیر و کو امید
ملابیگی حیا کن ذوب آهن رارها کن
ملا بیگی ننگت باد ننگت باد
وزیر بی اقتدار – نوکر سرمایه دار
ملابیگی خونخواره – کی حامی بیکاره
گرسنه ایم گرسنه –وزیر چرا نشسته
این تجمع تا زمان تنظیم این خبر ادامه داشته است.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است