بیانیه جبهه ملی ایران و اروپا درباره رخداد زلزله خوی


بی لیاقتی در مدیریت کمک رسانی به زلزله زدگان خوی، فرازی دیگر از عدم مشروعیت حکومت اسلامی در ایران است

هموطنان آزاده!

بار دیگر ایرانیان میهن دوست ماتم‌زده در سوگ پاره‌ای از وجود خود (شهروندان شهر «خوی» و بخش‌های تابعه آن) غرق در اشک آه و خشم می‌باشند. ما، جبهه ملی ایران و اروپا همدردی خود را با هموطنان آسیب دیده ازاین زلزله ابراز مینماییم و به خانواده جانباختگان این زلزله تسلیت می گوییم.

باز هم بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی نظام در مدیریت بحران حاصله از زلزله نمایان گشت. میهن ما با داشتن دست‌کم۵۸۰ گسل در پوستهٔ سرزمین‌اش یکی از زلزله‌خیزترین کشورهای جهان خاکی است. بنابراین در ایران باید هر حکومتی طبق برنامه‌ای از پیش مشخص شده، آمادگی بهینه‌ای برای کمک‌رسانی به شهروندان ساکن مناطق زلزله‌زده داشته باشد. رژیم اسلامی حاکم در طول ۴۴ سال حکومت نکبت‌بارش هر بار نشان داده که نه‌تنها توان مدیریت و امداد رسانی به زلزله‌زدگان را نداشته، بلکه از پس وقوع این فجایع طبیعی هماره از کمک‌های ارزنده ملی و بین‌المللی نیز سوء‌استفاده کرده است. نمونه بارز این فساد، فروش چادرهای اهدایی صلیب سرخ آلمان به زلزله‌زدگان بم در بازار زاهدان بود که بهت و حیرت امدادگران آلمانی را برانگیخت.

شهردار «خوی» در پاسخ به خبرنگاران ابراز داشته که: “بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ پیش‌تر صرف نوسازی عتبات عالیات شده است!“. این گفته آشکارا نشان می دهد که حفظ جان و مال مردم ایران هیچ‌گاه برای نظام نامشروع حاکم بر ایران در اولویت اول قرار نداشته، چنان‌که در همین واقعه دردناک شهرستان «خوی»، نیروهای به‌اصطلاح امنیتی، جلوی کمک‌های مردمی مناطق دیگر ایران را که زود به‌یاری ساکنان روستاهای اطراف این شهر فرستاده شده را با خشونت هرچه تمام می‌گیرند و کامیون‌های حامل کالا‌های کمکی را پس فرستاده یا در مواردی آنها را به‌جاهای مورد نظر خود هدایت می‌کنند.

تهیه و تأمین سوخت و گرمای مردم زلزله‌زده «خوی» مشکل لاینحل دیگری برای مدیران بی‌لیاقت نظام اسلامی است و این در حالی‌ست که ایران یکی از بزرگترین منابع گازی و نفتی دنیا را دارد و این دزدان و مفسدین حاکم بر کشور نه تنها در شهرستان «خوی» بلکه در بسیاری از استان‌های کشور مانند خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان توان تأمین گاز، نفت، بنزین و برق مردم مظلوم این مناطق را در سرمای سخت و طاقت فرسای کنونی ندارد.

هموطنان!

رویداد زلزله‌های ویران‌گر در ایران واقعیتی‌ست که باید آن را به مثابه یک تهدید بالقوه پذیرفت وبا آن مقابله نمود. سالهاست که دانشمندان در زمینه زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله توانسته‌اند با ساخت و سازهای ایمن آسیب‌های ناشی از این حوادث طبیعی را به حداقل ممکن برسانند. حتی دولت ملی دکتر مصدق در دهه سی خورشیدی قصد داشت در کنار برنامه اصلاحات ارضی در ایران، با کمک مهندسین آمریکایی برنامه‌ای را برای ایمن سازی ساختمان‌های مناطق شهری و روستایی را که بر روی شکستگی‌های پوسته زمین قرار داشتند، تنظیم و اجرا نماید.

حال پس از گذشت ۷۰ سال از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ هنوز هم هیچ دولتی در ایران این امر مهم را بطور واقعی و جدی در برنامه کار خود نیاورده و بیسوادترین دولتی که کشور ایران در صد و اندی سال پیش داشته ترجیح میدهد پول این ملت غارت‌ شده را در «عایات عتبات» خرج نماید تا اینکه در امور آبادانی و سازه‌های شکننده منازل مسکونی شهروندانش بکار گیرد.

جبهه ملی ایران و اروپا، با مردم رنجدیده شهرستان خوی ابراز همدردی میکند و نگران سلامت و اوضاع نابسامان زلزله زدگان است. در چنین شرایطی همبستگی مردم ایران که به یاری آسیب دیدگان می شتابند امید به زندگی بهتر و اراده مبارزه علیه حاکمیت نالایقِ انسان و ایرانستیز را در آنان قویتر میکند. این نظام فاسد و دولت‌ ناکارآمد آن باید چونان لکه ننگی در تاریخ ایران، هرچه زودتر برچیده شود.

امید که چنین باد.…

پاینده ایران

زن زندگی آزادی

جبهه ملی ایران و اروپا

۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۱

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است