بیانیه جبهه ملی ایران- سامان ششم درباره ترور سردار قاسم سلیمانی بدست امریکا


کشتن و حذف فیزیکی ماموران رسمی یک دولت در کشور میزبان توسط یک نیروی خارجی دیگر، بجز در میدان جنگ رو در رو مذموم و محکوم است. ترور سردار قاسم سلیمانی بعنوان سربازی که به فرمان سیاستگزاران کشورش در ماموریت های برونمرزی با دعوت و رضایت کشور میزبان عملیات آموزشی، جنگی یا دفاعی انجام میداده، خلاف اصول حقوق بین الملل عمومی است.
بنابراین جبهه ملی ایران نیز ترور سردار قاسم سلیمانی و دیگر قربانیان حمله آمریکا را به شدت محکوم می‌کند و آن را از دیدگاه حقوقی از مصادیق بارز تروریسم دولتی می‌داند. ارسال نیروهای نظامی یا انجام خدمات نظامی مستشاری با رضایت کشور میزبان تخلف از اصول روابط بین الملل نیست، کما اینکه نیروهای امریکا و آلمان هم در عراق به همین کارها مشغول هستند و لژیون خارجی فرانسه هم در کشوری دیگر حضور دارد، امریکا هم ۲۷ پایگاه نظامی در کشورهای پیرامون ایران برقرار کرده و انگلستان هم پایگاه نظامی در بحرین دارد و غیره. بنابراین حضور قاسم سلیمانی و افرادش خلاف حقوق بین الملل نبوده است.
جمهوری اسلامی هم بارها کشتن مخالفان خود را در کشورهای دیگر بدون اجازه کشور میزبان انجام داده است؛ مانند قتل دکتر قاسملو و دکتر شرفکندی در آلمان و دکتر شاپور بختیار در فرانسه و نمونه های متعدد دیگر که در چهل سال گذشته اجرا شده است.
امریکا با این عمل تروریستی حاکمیت ملی و استقلال عراق را زیر پا گذاشته که توهین به ملت عراق بوده است. پس از سقوط صدام حسین، در ۲۰۰۸(۱۳۸۶) امریکا پیمانی شبیه ترکمنچای خودمان با دولت ابراهیم جعفری بست که در آن ماده ای که تا کنون محرمانه نگه داشته شده بوده با عنوان “حمایت امریکا از دولت عراق در برابر خطرات خارجی و همکاری برای تقویت نیروهای نظامی عراق و آموزش و تسلیح آنها” وجود دارد. این موافقتنامه میگوید که “دولت عراق صلاحیت نیروهای امریکایی را تعیین نمیکند و حق ندارد آمد و شد و مساحت منطقه تحت سلطه آنها را محدود کند”. در جای دیگر: “مجاز بودن عملیات نظامی امریکا بدون محدودیت زمانی و مکانی، بازداشت افراد مظنون و عدم اجبار حضور افراد نظامی و غیرنظامی وابسته به امریکا در دادگاههای عراق” و موارد دیگر مانند “حمایت امریکا از دولت عراق علیه خطرات خارجی” قید شده است.
پرسش بزرگ دیگر اینست که چرا ابراهیم جعفری (حزب الدعوه)، نوری المالکی (حزب اسلامی دعوت)، حیدر العبادی (حزب الدعوه) و عادل عبدالمهدی (حزب مجلس اعلای اسلامی) که همه زیر نفوذ ایران بودند، هیچ تلاشی برای لغو این پیمان نامه و بازگشت حاکمیت ملی عراق نکردند.
سردار سلیمانی در حالیکه در امور اجتماعی مانند حجاب و سختگیری علیه زنان میانه رو بود، در امور سازماندهی و عملیات چریکی و امور امنیتی داخل و خارج ایران بسیار قاطع و بیرحمانه عمل میکرد. بویژه در راه حفظ دیکتاتور سوریه علیه مخالفان او و در تظاهرات اعتراضی عراق. از او نقل میکنند که به مسئولان عراقی گفته بوده که آنان بلد نیستند چگونه تظاهرات ناراضیان را “جمع” کنند. گفته شده که ایشان در خاموش و جمع کردن اعتراضات آبانماه هم دست داشته است.
سردار سلیمانی یک روستایی کم سواد و محروم بود که با اندکی آموزش نظامی خودش را با شرکت در جنگ ایران-عراق نشان داد و در افغانستان هم با قاطعیت خود محبوب طالبان شد که درگذشت او هم را تسلیت گفتند. بخاطر عملیات علیه مخالفان بشار اسد و نیز داعش در سوریه و عراق، به سطح یک سردار با درجه سرلشگری ارتقاء یافت.
جبهه ملی ایران – سامان ششم
تهران – ۱۳ دی ۱۳۹۸خ

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است