از خلیج فارس تا سپنتا نیکنام- علیرضا کفایی


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سپاه را تروریستی خواند و به هنگام اعلام راهبرد تازه در قبال ایران از نام جعلی«خلیج عربی» استفاده کرد. به کارگیری این عبارت واکنش گسترده‌ و اعلام انزجار عمومی را در پی داشت.

عده ای تلاش می کنند از واکنشهای ایرانیان بهره برداری های خاصی نمایند و احساسات را به نفع خود مصادره کنند.

آنچه اتفاق افتاده برخورد شدید افکار عمومی در شبکه های اجتماعی و در سطح جامعه است که نسبت به بی خردی فردی پوپولیست در جایگاه ریاست جمهوری آمریکا رخ می دهد و پیش از این هم هر گاه کسانی قصد داشتند از نام مجعول خلیج عربی استفاده کنند با همین واکنشها مواجه گشته اند.

نمی توان تاریخ ثبت شده و سینه به سینه در جهان را که اتفاقاً در نهادهای رسمی بین المللی ثبت و ضبط است تغییر داد، ترامپ و آمریکا هم بخوبی این را می دانند و آگاهند که امکان و توان و جرات تغییر نام خلیج فارس را ندارند و تجربه کرده اند که ورود در این حریم به سود آنها نخواهد بود اما به هر حال می توانند صوری و مقطعی هم که شده دل عده ای خصوصاً سعودیها را خوش کنند و سود خود را ببرند.

عکس‌العمل آقای ظریف هوشمندانه بود و آقای روحانی با آنکه واکنش فوری و درخوری داشتند اما یک پاسخ کامل سیاسی نبود و تا اندازه‌ای مدار را بر تهییج احساسات ایرانیان قرار دادند ولی باز هم هوشمندانه بود و قابل تقدیر.

آن روی داستان این است که عده ای می خواهند از این اوضاع و احوال به سود خود استفاده ببرند و مشخص است که آنچنان هم برای آنها اهمیتی ندارد که چه می گذرد همین که در این وانفسا حمایتی هر چند مقطعی را از آن خود کنند خوشحالند و حال آنکه در برخوردهای خود با مردم پیش از این قضییه و پس از آن طور دیگری عمل نموده اند.

برخوردهای با مردم و نخبگان از ۷۶ به این سو و در ماجرای کوی دانشگاه و در سال ۸۸ از یادها نخواهد رفت. خلیج فارس با فارسیان و ایرانیانش خلیج فارس است و اگر همین مردم با انواع اتهامات از فتنه‌گر تا جاسوس و خائن و انگلیسی و رای حرام و … تقسیم‌بندی شوند و غیر‌خودی نامیده شوند؛ یک مکان جغرافیای با پیشینه تاریخی متعلق به چه کسانی خواهد بود؟ چرا مردم در رایی که می دهند و آنچه را که مطالبه حداکثری آنهاست مورد قبول واقع نمی شوند و در ماجرای خلیج فارس همین مردم به وحدت فراخوانده می شوند و از احساسات آنها به نفع خود سود می برند.

مردم می دانند که در برابر چه کسانی بایستند، در انتخابات در برابر زیاده خواهی و انحصار طلبی و انحراف و غارتگران می ایستند و آزادی زندانیان و محصورین را فریاد می زنند و در چنین مواقعی هم به همان وظیفه ملی و مدنی خود یعنی ایستادگی در برابر زیاده خواهی آمریکا و جعل تاریخ و هویت خود می ایستند، کسی اجازه ندارد از شعور و احساسات مردم سوءاستفاده کرده و به نفع خود بهره برداری نماید.

کمی پیش از اراجیف ترامپ در خبرها آمد که سپنتا نیکنام عضو زردشتی شورای شهر یزد با شکایت علی اصغر باقری، نامزد اصولگرا و شکست خورده انتخابات از نیکنام به دلیل زرتشتی بودن او، شعبه ۴۳ دیوان عدالت اداری در حکمی عضویت او را به دلیل مسلمان نبودن معلق کرد. علی اصغر باقری، در انتخابات سال ۱۳۹۶ شکست خورده بود و با ۷۷۰۷ رأی، نفر چهل و پنجم انتخابات شده بود.

اینکه ترامپ خلیج فارس را عربی می خواند و همه بسیج می شوند خوب است اما برای اسلام و انقلاب و ایران خالصانه دل بسوزانید، سپنتا هم فرزند همین خلیج فارس است و اگر بیشتر از شما در مورد خلیج فارس تعصب نداشته باشد قطعاً به حکم ایرانی بودن کمتر از حضرات که تعصبتان فقط در بعضی جاها گل می کند نیست، اقلیتها در این کشور حقوقی دارند که باید مراعات شود، در انقلاب همپای سایرین حضور داشته اند در جنگ نحمیلی در جبهه حاضر و شهید داده اند و متعلق به همین آب و خاک هستند، باید به آنها احترام گذاشت و حقوق شهروندی آنها را محترم شمرد، مردم به آنها اعتماد کرده اند و به اعتماد مردم هم باید احترام نهاد.

اگر مردم برایتان مهم است، به رایشان احترام بگذارید.

kalameh

—————————

آقایان«اصلاح طلب»تا کی؟ شما سالهاست که در مورد مشکلات و فجایع این نظام فاسد مذهبی برای مردم روضه خوانده و موعظه می کنید! حتی اگر این کار شما از روی خلوص نیت باشد، عملاً جز شیره مالیدن بر سر مردم و امیدوار کردن آن‌ها به آینده‌ای واهی و دروغین چیز دیگری نیست!

اگر مردم به روحانی و امثالهم رأی می‌دهند، از سر ناچاریست. آنان خوب می‌دانند که «بد» کمتر بد است تا «بدتر». آنان او را هم می‌شناسد و میدانند که ایشان هم اهل بخیه است!

مردم نجیب چه کنند؟ از دیو و دد ملولند و انسانشان آرزوست. با طناب آخوند  به چاه پُر از کثافت جمهوری اسلامی فرو رفته‌اند. حالا هم از طرف خسانی که جز غارت ثروت این سرزمین و اسلام عزیزشان دغدغه دیگری ندارند به دفاع از کیان کشور فراخوانده می شوند. این انسان ستیزان انیرانی غافل از اینند که برای دفاع از ایران نیازی به روضه ها و موعضه های دروغین آن‌ها نیست!

هیات تحریریه سایت

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است