کنگره آمریکا پیروزی بایدن در انتخابات را رسما تایید کرد


پس از بیرون راندن طرفداران دونالد ترامپ از ساختمان کنگره آمریکا، ساعت ۳:۳۲ بامداد روز پنج‌شنبه، ۱۸ دی‌ماه، کنگره ایالات متحده رسماً پیروزی جو بایدن و معاون او کامالا هریس در انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۰ را تأیید کردند.

در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده آرای کالج انتخاباتی خوانده شد و مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، تاییدیه تمامی ۵۰ ایالت آمریکا را اعلام کرد.

در نشست سنای آمریکا نخست رای‌گیری برای بررسی نخستین اعتراض سناتورهای جمهوری‌خواه به نتیجه انتخابات در ایالت آریزونا برگزار شد. این اعتراض با ۹۳ رای مخالف در مقابل ۶ رای موافق رد شد.

در نهایت در ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه شب نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان با تایید نتیجه مجمع گزینندگان (کالج انتخاباتی) ایالات مختلف آغاز شد.

در مجلس نمایندگان نیز اعتراض سناتورهای جمهوری‌خواه به نتیجه انتخابات در ایالت آریزونا با ۳۰۳ رای مخالف در مقابل ۱۲۱ رای موافق رد شد.

اما نمایندگان جمهوری‌خواه به نتیجه انتخابات در ایالت پنسیلوانیا اعتراض کردند. در ادامه نشست جداگانه دو مجلس آغاز شد تا به این اعتراض رسیدگی کند.

در حالی که برخی از اعضای مجلس نمایندگان به نتیجه انتخابات در جورجیا و نوادا اعتراض داشتند، به دلیل پس گرفتن امضای اعضای سنا، این اعتراض‌ها رد شد.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است