بیانیه جبهه ملی ایران-اروپا و سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور: کشور ایران تجزیه‌شدنی نیست


هموطنان آزاده،

حکومت جمهوری اسلامی منافع ملی ایران و آینده ایرانیان را بر باد میدهد. از اینرو ما خواهان برکناری این حکومت و گذار از آن هستیم، اما هدف نهائی ما استقرار ازادی و دمکراسی و رفاه برای ملت ایران است. ما اعتقاد راسخ به رای هموطنانمان داریم که نوع حکومت آینده ایران را در مجلس موسسان آتی تعیین خواهند کرد.

ملیون ایران معتقدند آینده ایرانِ دموکراتیک با همکاری گروهها و نحله‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، همراه با رفع تبعیض‌ها و تمرکز زدایی و واگذاری امور محلی از سطح روستا تا استان به منتخبین مردم سپرده می شود. ما به خشونت پرهیزی و مبارزه سیاسی اعتقاد داریم و اینکه اختلافات گرایش های مختلف سیاسی در چارچوب ایران متحد و غیر قابل تجزیه با گفتگو و در آخر توسط صندوق و داوری مردم تعیین شود.

متاسفانه در روزهای اخیر گفته‌هایی از دبیرکل حزب کومله کردستان ایران شنیده شده‌ که نمیتوان و نباید در برابر آن سکوت کرد. ایشان بیان داشته‌اند که چون اکنون توان جدا شدن از ایران را ندارند صحبت از فدرالیسم میکنند تا بتوانند در آینده‌ جدایی و تجزیه را رقم برنند(نقل به مضمون).

ما با صراحت اعلام میکنیم که از دید ما، تمامیت ارضی ایران موضوع غیر قابل بحثی است و حضور اقوام ایران نیز در جنبش زن زندگی آزادی همواره بر تمامیت ارضی کشور تاکید داشته‌ است. چنانکه در جنبش مهسا بارها شنیدیم که مردم فریاد میزدند از «کردستان تا زاهدان جانم فدای ایران». تجزیه ایران رویای خامی بیش نیست و اکثریت بزرگ ایرانی ها آن را مردود می شمارند. چنین کابوسی هیچگاه رخ نخواهد داد. هیچ کشوری در منطقه قادر به تحمل جدایی بخشی از خود نیست و هرگونه کوشش برای تجزیه ایران جز جنگ، کشتار، ویرانی، عقب ماندگی، تقویت اقتدارگرایان و ممانعت از تحقق آزادی و دموکراسی نتیجه ای ببار نخواهد آورد.

سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور

جبهه‌ ملی ایران اروپا

شنبه، ۸ مهر ۱۴۰۲ برابر ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است