واکنش نماینده ایرانیان زرتشتی، اسفندیار اختیاری به سخنان سردار نقدی


اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی، در پاسخ به سخنان اخیر سردار نقدی که هخامنشیان را سلسله ای پلید نامید، تاکید کرد که نقوش تخت جمشید همه نشانه پاکی و بزرگی است.

به نقل از تارنمای زرتشتیان (برساد)، متن نامه‌ی سرگشاده‌ی نماینده ایرانیان زرتشتی به سردار محمدرضا نقدی در پی می‌آید:

به نام دانای بزرگ هستی بخش

جناب آقای سردار محمد رضا نقدی
معاون محترم هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

با درود فراوان
احتراما، بدینوسیله ضمن ابراز تعجب از سخنان اخیر جنابعالی در یادواره ۴۵۰ شهید شهرستان خدابنده و بیانات مغایر بدیهیات تاریخی که سبب گلایه ایرانیان شده است، مطالبی جهت یادآوری تقدیم می نمایم، با این توضیح که مرتبه شهدای بزرگ ایران زمین، با جایگاه هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی قابل مقایسه نیست و افتخار و فخر این کشور، همین انسانهای آزاد منشی هستند که از جان گذشتند تا ضمن حفظ تمامیت ارضی این کشور پرافتخار، برای همگان، آرامش و آسایش به ارمغان آوردند.
در تاریخ هر کشور، فرازها و فرودهایی وجود دارد که خوشبختانه در ایران بزرگ و اهورایی، سهم افتخارات بخصوص در تمدن سازی، بسیار بیش از دیگر سهم های آن بوده است. همچنین ایرانیان، بر اساس آموزه های الهی هزاران ساله خود و فرهنگ برآمده از آن، ارزش های اخلاقی و انسانی را همواره سرلوحه کاری خود قرار داده و آن را به جهانیان نیز عرضه کرده اند که این یک افتخار غیر قابل انکار ایرانیان است.
همانگونه که جنابعالی در سخنان خود بیان داشته اید، پیشینه تاریخی این کشور بیش از ۸۰۰۰ سال است که متاسفانه مورد تاخت و تاز کشورهای مختلف قرار گرفته است ولی این، دلیلی بر نادیده انگاری زحمات بزرگان این کشور نمی شود. در این راستا توجه شما را به صحبت های دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور محترم امور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی ایران، عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با تجلیل از خدمات انجام گرفته هخامنشیان و بخصوص کورش کبیر و خشایار شاه جلب می کنم که در برنامه دو قدم مانده به صبح بیان داشته اند و در تایید یافته های دیگر تاریخ نویسان بزرگ بوده است. همچنین با دلایل کافی می توان تاکید کرد: “آنچه در نقوش برجسته تخت جمشید دیده‌ می‌شود، همه نشانه پاکی و بزرگی است”. البته در این رابطه مطالب زیادی است که به این کوتاه بسنده می کنم و بی شک نیازی به یادآوری دوباره تاریخ نیست که پس از فروپاشی سلسله ساسانیان، کدام حکومت بر ایرانیان فرمانروایی می کرده است که قطعا مغولان نبوده اند!
اینجانب تاکید می کنم که اینگونه اظهار نظرها،که بدیهیات تاریخ ایران پرافتخار را به زیر سئوال می برد، به هیچ عنوان به صلاح نمی باشد و مخالف همبستگی و هویت ملی است.

با سپاس
دکتر اسفندیار اختیاری
نماینده ایرانیان زرتشتی

سردار محمدرضا نقدی روز چهارشنبه ۱۴ مهر ماه در برنامه یادواره ۴۵۰ شهید شهرستان خدابنده گفت: سلسله پلید هخامنشی که بزرگترین کشتارها و خیانت‌ها را در کشور کرد بعد از افول قدرت کشور را دو دستی تقدیم یونان کرد. از سوی دیگر ساسانیان هم بعد از افول قدرت، کشور را به مغول‌ها تقدیم کردند.
انصاف نیوز

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است