نگاهی خاص به اخبار و رخ دادها! ضیاء مصباح



*سخنگوی راهی نشستهای دانشجوئی !با اتمام مراسم شانزده اذر انهم از سر بیکاری ! امروز اعلام کرد « همانطور که اعتراضات فرو کاست نرخ ارز نیز …»البته ایشان بنا به معمول اهالی صاحب منصب فاقد شرایط احراز نظام فاقد نظم و برنامه از لغت« اغتشاش »استفاده نمود- تا حرکت بسیار بجا و ارزشمند مردمان گرفتار جهل و فساد این ملک اهورائی را مورد استهزاء قرار دهد و انکار واقعیت ….

* مهم وعده و نگاهیست که یک مقام رسمی انهم از تریبون دولتی و رسمی با بودجه عمومی «که رسمیت انرا نیز فروهشته اند »اعلام میدارد و عواقب انرا که خلاف مدعا در زمانی بسیار نزدیک رخ مینماید و عارف و عامی شاهد ان – برنمی تابد همچنانکه تمامی این ایل و تبار «کوچکترین پاسخگوئی» در قبال عملکرد خود نیز نداشته و ندارند – ضمن اینکه دشمنی استکبار را با خود تا ظهور حضرت پیش بینی نمود و با این گفته عدم تقبل « هر گونه وظیفه جوابگوئی در قبال اختیارات اعطائی »,

*در صد مین روز اعتراضات شجاعانه این مردمان با پیشگامی میلیونها جوان تحصیل کرده نگران اینده ملک و ملتشان ،چنین بنظر می رسد که : اقایان منادی بهبود اوضاع اقتصادی بعمد« شیرازه گسسته – کنترل نرخ ارز» را همچون سایر موارد که مدیریت و علم خاصی را میطلبد ،رها کرده و بتماشا نشسته اند تا ضمن تامین کسری بودجه بروال پیشینیان این وادی – تتمه رمق این جامعه معترض به عملکردها را نیزرندانه ! بستا نند ….

* طبعا ملت گرفتار فساد و جهل ، در مصاف با دغدغه معاش، تمامی سعی خود حتی با زیر پا گذاردن اخلاق و وجدان انچنانکه جماعت مستولی برای ادامه بقای خود میطلبد – مبذول میدارد که براو(اقشار مختلف ) بدلیل «جبر حکومت » فرجی نیست !؟
*همزمان نیز نرخ بهره (همان نزول یا مشارکت اسلامی ؟ ) را به ۲۳ درصد افزایش داده اند تا از گرایش نقدینگی اندک موجود در دست ساکنین بسوی طلا و ارز خارجی که زمینه انرا تعمدا فراهم ساخته اند ،بکاهند .

* از سوی دیگر اعلام شده یک تن طلا نیز به بازار روانه خواهند نمود که طبعا از نوع شمش های یک کیلوئیست و اکثریت ساکنین این دیار از خریدن ان به دلیل نداشتن مبالغ لازم با اینکه برای عموم در بورس عرضه میشود محروم …

*همزمان اعلام شد طی یکسال اخیر حدود ۷۰ میلیارد دلارنقدینگی به خارج از کشور نقل مکان نمود !

* به دلیل گرانی ارز نرخ بسیاری کالاهای مصرفی نیز در صد قابل توجهی افزایش یافته که «چنانکه افتد و دانی » خود بر گرفتاری ها میفزاید .

* بنا به گفته رئیس سابق بانک مرکزی حدود ۷۰ در صد طی یکسال گذشته بنقد ینگی وجه رایج افزوده شده – که یادمان نمیرود دوسه سال قبل اهالی «ونزوئلا با فرغو» پول رایج در دست را به مغازه ها میبردند تا کالای مورد نیاز را ابتیاع نمایند که در ولایتمان «میایونها کارت بانک» جای انرا گرفته –همانطوریکه یادمان نرفته رئیس جمهور منتصب در مبارزات انتخاباتی «دور دویم شادروان روحانی »از بالا بودن نرخ دلار «حدود ۵ هزار تومان» شکوه داشت .

*ظریفی نه از نوع وزیرسابق امور خارجه – که امروز پیشنهاد شد شهردار به جای عبداللهیان در روابط خارجی تصمیم بگیرد ،ادعا داشت : حال که در رابطه با پشتوانه پول « طلا» ارزش سکه به بالای بیست میلیون رسیده – بنابراین تمامی چاپ و انتشار وجه رایج با اعتباری قوی از جنس خود همراه و جای هیچگونه نگرانی نیست مگر اینکه : پرتقال فروش در دسترس نباشد !

* قیمت یک دستگاه «پراید» به بالای ۲۳۰ ملیون تومان رسید و حتما در این بحبوهه ارزش یک متر مربع ساختمان در نقاط مرکزی شهر بهمین نسبت بالا رفته و خانه دار شدن جوانان از محالات !و تامین این نیاز اولیه آرزوئی دست نیافتنی ،انهم با این دولت یکدست هماهنگ – که مترصد ساخت ۴ میلیون واحد مسکن بود و وزیر مسئول را با همه کوشش مشمول ارتحال – بتبع فشار کار- نمود .

*در نظر خواهی میدانی از گروهی جوان پرسیدند :بزرگترین هدف شما در زندگانی چیست ؟انان بجای طرح پیشرفت کشور ،ترقی علمی ، خدمت به جامعه و نگاهی ملی – متفقا «داشتن شغل ، مسکن و اتومبیل » را که از اولین نیازهاست عنوان نمودند !

*یکی از «عمامه داران صحنه روزهای ادینه » در همین نزدیکی ها دم از نادیده گرفتن پیشرفتهای شگرف ۴ دهه اخیر میزند .
***بسیاری موارد دیگر را نیز میتوان عنوان نمود – قصد از برشمردن نمونه هائیکه امد اینستکه با این اوضاع و احوال :
امید به اینده خود ، میهن و توان برنامه ریزی ، انگیزه اعتراض و اعتصاب قانونمند با حفظ زیر ساختها و سرمایه های ملی از همه مهمتر جان عزیز انسانها انهم با این همه هجوم دد منشانه ، خدمت به مردم ، مقاومت در برابر پیش امدها ودفاع از مام میهن ، ایفای نقش مسئولانه ،عرق ملی ،پرداختن به منافع جمعی و مصلحت جامعه ،اعتلای مملکت از طریق مطالعه و تحقیق ،اعتماد بنفس و تقویت غرور ملی ،توجه به توسعه و پیشرفت کشور- اینده و بهبودی امور و شرایط ،خوش بینی به سپردن کار به کاردان و باور اصل شایستگی و ضرورت پاسخگوئی ،فارغ شدن از خود و پرداختن به «ما » کوشش برای افزودن بر اطلاعات و اگاهی ها ونهایتا فراهم بودن منافع ملی با همه مقاومت در تمامی صحنه ها ….رو به افول خواهد رفت …..

**و نابودی تتمه معیارهای مناسب روز و زمان ، با دسترسی بد نیای مجازی که بصور مختلف صیانت شده !در همین نزدیکی هاست …
مگر انکه :همه ایرانیان در این وضعیت« با همه انکار رسانه های تحت پوشش حکومت » عاقلانه و مدبرانه انهم با برنامه قابل دفاع – فارغ از سلطه احساسات ،دست بکاری زنند که غصه با شکافتن سقف و انداختن طرحی نو سر اید ….که چنین باد .

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است