نامه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان به روحانی: از نگاه امنیتی به دانشگاه کاسته نشده است


مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در نامه ای به حسن روحانی تصریح کرد: امروز دانشجویان می پرسند حضور چندی پیش نمایندگان وزارت علوم در دانشگاه سمنان، چه نتایج عملی در پی داشته است؟ بگذریم از اینکه حتی در دانشگاهی مانند نوشیروانی بابل دانشجویی پس از طرح انتقادات بی پرده ی خود در حضور نمایندگان وزارت علوم، دستگیر شده و امکان شرکت در امتحانات پایان ترم خود را از دست می دهد!

بسمه تعالی
رئیس محترم جمهور، جناب آقای دکتر روحانی
با سلام
این دومین باری است که مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان، طی نامه ای سرگشاده و در پی تحقق خواسته هایی مشخص با شما به عنوان رئیس دولت یازدهم سخن می گوید.بار پیشین، قبل از معرفی وزرایتان به مجلس، خواستار آن شدیم، وزیر علومی را معرفی نمایید که پس از مشقت های آن هشت ساله ی سیاه، اکنون بتواند مطالبات دانشگاهیان را برآورده کرده و امید را در دل آنها زنده کند و اداره ی دانشگاه را به خود دانشگاهیان بازگرداند، تا محیط دانشگاه از فضای پادگانی و رخوت آلود بیرون آید و دانشگاه همان “کارخانه ی آدم سازی” سابق شود.

چندی پیش شما در جمع دانشگاهیان به گله مندی از آنان به خاطر عدم حمایت شان از سیاست خارجه و توافق نامه ی ژنو پرداختید. گویی که حضرتعالی گله مند این هستید که چرا حال که دولت عوض شده دانشگاهیان تغییر رویه نمی دهند و هنوز سکوت اختیار کرده اند.
جناب آقای دکتر روحانی بگذارید اندکی بی پرده با شما سخن بگوییم. قشر دانشجو و دانشگاهی به عنوان قشری پیشرو در عرصه ی اندیشه و عمل نیاز به توصیه و هشدار ندارد، بلکه نیازمند بازگشت عزتمندی و کرامت حاصل از آزادی و استقلالی است که نه از سر لطف و کرم! که به خاطر درک واقع بینانه از جایگاه والایش به او داده می شود.

آقای رئیس جمهور، گرچه انتخاب های شما برای وزارت علوم انتخاب های شایسته ای –با توجه به شرایط- بودند ولی ما حق داریم بپرسیم علی رغم فشار گروه هایی معلوم الحال بر وزارت علوم، چه تغییراتی در محیط دانشگاه ها رخ داده است که این چنین انتظار کنش فعالانه را از دانشگاهیان دارید؟ با توجه به سیاست های دولت گذشته، که قشر دانشجو را به یک قشر منفعل تبدیل کرد، اکنون دولت شما چه میزان اراده کرده تا شعارهای زیبایی را که از زمان پیش از انتخابات تاکنون داده، در مقام عمل تحقق بخشد و با میدان دادن به دانشگاهیان آنها را از موضع انفعال بیرون آورد؟ امروز دانشجویان می پرسند حضور چندی پیش نمایندگان وزارت علوم در دانشگاه سمنان، چه نتایج عملی در پی داشته است؟ بگذریم از اینکه حتی در دانشگاهی مانند نوشیروانی بابل دانشجویی پس از طرح انتقادات بی پرده ی خود در حضور نمایندگان وزارت علوم، دستگیر شده و امکان شرکت در امتحانات پایان ترم خود را از دست می دهد!

جناب رئیس جمهور، پدیدار پدیده ی دولت شما در محیط دانشگاه چه بوده است؟ به واقع اکنون دانشگاهیان به چه میزان به خود، به عنوان پیشروترین نیروهای آینده ساز این مملکت می نگرند؟ همان طور که خود می دانید مهلک ترین سم برای پویایی فضای دانشگاه، نگاه های امنیتی و دار التأدیبی به دانشگاه است. با کمال تأسف باید بگوییم امروز نه تنها این نوع نگاه ها کاسته نشده، بلکه با سکوت ناشی از ترس دانشجویان روز به روز در حال گسترش است.
جناب دکتر، آنچه دانشگاهیان امروز گم کرده اند، قلم و کاغذ نیست، پای ثابت قدم به راه نیست، عزت و کرامتشان است که مدام لگدمال می شود.

ما در این نامه و در این مجال اندک به ذکر جزییات تداوم فضای شرم آور امنیتی دانشگاه سمنان که با کمال تاسف به تدریج موجب پژمردن امیدهای دانشگاهیان از دولت تدبیر و امید خواهد شد، نپرداختیم  و سعی ما بر آن است که این مشکلات را همچنان از طریق پیگیری های داخل دانشگاهی حل و فصل کنیم، اما چنانچه این پیگیری ها بی نتیجه بماند، قطعا مسیر پیگیری مطالبات خود را تغییر داده و تا تحقق خواسته های خود و بازگشت عزت و کرامت دانشجویان و دانشگاهیان تلاش های پیگیرانه ی خود را ادامه خواهیم داد.

و من الله توفیق…
مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است