سخنرانی عباس امیرانتظام در نمایشگاه نقاشی محمد نوری‌زاد


رادیو فرانسه: عباس امیرانتظام، که از او به عنوان قدیمی‌ترین زندانی سیاسی در زندان‌های جمهوری اسلامی نام برده می‌شود، طی یک سخنرانی از جنایت‌های حکومت اسلامی طی ٣۷ سال زندان سخن گفت و تأکید کرد که تا آخرین لحظات حیاتش در برابر این نظام ایستادگی خواهد کرد.

امیرانتظام ۸۲ ساله که در دولت موقت مهدی بازرگان سمت سخنگویی دولت را بر عهده داشت، در سخنرانی خود در نمایشگاه نقاشی‌های محمد نوری‌زاد، می‌گوید: «من ٣۷ سال زندان بودم و الان هم در خانه خودم با فشار سازمان ملل متحد حصر خانگی هستم.»

وی با اشاره به شکنجه‌ها و مشکلات زندگی‌اش در این مدت، ادامه داد: «در تمام این ٣۷ سال یک بار بله در مقابل این نظام موجود نگفتم. سر خم نکردم، تأیید نکردم. »

امیرانتظام با تأکید بر این که در این مدت هیچ گاه رهبری نظام را قبول نداشته، کارهای او را «جنایت سیاه و تاریک» توصیف کرد.

این زندانی سیاسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره بغض‌آلود به دوری از فرزندانش گفت که آنان ٣۷ سال پیش از ایران رفته‌اند و او این دوری را به خاطر وطن تحمل کرده است.

گریه‌های اکرم نقابی، مادر سعید زینالی در آغوش امیرانتظام فضای جلسه را تحت تاثیر خود قرار داد. سعید زینالی دانشجویی بود که بیش از ۱۵ سال قبل، در جریان قیام دانشجویی ۱۸ تیر ۷۸، توسط ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت شد و از آن زمان هیچ اطلاعاتی از وضعیتش در دست نیست.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است