خودکشی دکتر جواد صفری استاد دانشکده شیمی آلی دانشگاه کاشان به دلیل مشکلات مالی‎


🔺 کانون صنفی دانشگاه بوعلی همدان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت به خانواده این استاد گرانقدر، دلیل اقدام مرحوم به خودکشی را عدم پرداخت پاداش بازنشستگی ایشان پس از بازنشستگی عنوان کرده است.

🔺 لازم به ذکر است دانشگاه کاشان تنها به انتشار یک پیام تسلیت اکتفا کرده و در بیانیه خود اشاره‌ای به علت مرگ این استاد دانشگاه نکرده است‌!

https://t.me/tahkimmelat/11533

پیام دکتر غلامحسین مجذوبی (رئیس کانون صنفی دانشگاه بوعلی)

بسمه تعالی

🔺خبر کوتاه بود و تکان دهنده و غیر قابل باور. دکتر جواد صفری استاد تمام شیمی آلی دانشگاه کاشان خودکشی کرد. دلیل عدم پرداخت پاداش بازنشستگی ایشان پس از بازنشستگی. مدت‌هاست دست‌هایی با همدستی صدا و سیما تلاش در بدنام کردن اساتید دانشگاه دارند و درحالی‌ که تا همین چند ماه پیش حقوق یک استادیار پایه یک بین ۶ تا ۷ میلیون تومان بود، در برنامه‌هایی حساب‌شده اساتید را در صف اول حقوق بگیران نجومی نشان دادند. درحالی‌که بیشترین حقوق اساتید باسابقه از حقوق کارمندان بسیاری از نهادها و شرکت‌ها هم کمتر است.

🔺 این توطئه صدا و سیما در ادامه اقدامات ضد دانشگاهی دستگاه‌هایی مانند سازمان‌های بازنشستگی بود که نسبت به کاهش و تعیین سقف برای پاداش اساتید بازنشسته اقدام و آن را به حداکثر ۷ برابر حداقل حقوق تقلیل دادند. متأسفانه مجلس و دولت هم با این ظلم آشکار موافقت کردند و اسف‌بار‌تر آن که دولت در سال ۱۳۹۶ به دانشگاه‌ها ابلاغ نمود از محل درآمدها و فروش اموال نسبت به پرداخت پاداش بازنشستگی اقدام نمایند.

🔺 به دلیل عدم توانایی دانشگاه‌ها در تأمین بودجه لازم برای این کار، متأسفانه تأخیرات زیادی در این پرداخت‌ها ایجاد شد و این موضوع مایه خشم و ناراحتی اساتیدی گردید که برخی برای ترمیم مشکلات زندگی خود خویشتن را بازنشسته کردند تا از مواهب آن ولو اندک بهره‌مند شوند. این اقدامات ظالمانه صدا و سیما، سازمان‌های بازنشستگی، مجلس و برخی نهادهای دولتی اساتید را آن چنان مأیوس و سرخورده کرده که استادی بازنشسته و ناامید از همه جا خود را از حیات خویش محروم ساخته و دست به خودکشی میزند.

🔺 باید دید چه بر سر آموزش عالی کشور آمده که برخی از اساتید را اینقدر به ستوه آورده و کارد را به استخوان آن‌ها رسانیده. مدت‌هاست خیرخواهان کشور فریاد می‌کشند به اوضاع آموزش عالی و معیشت اساتید رسیدگی کنید؛ اما دریغ از یک گوش شنوا، شاید خودکشی یک استاد تمام بازنشسته زنگ خطر را برای مسئولین نظام به صدا در آورده باشد و آن‌ها را متوجه اوضاع خطیر آموزش عالی و تضییقاتی که پی در پی برای دانشگاهیان ایجاد می‌کنند مانند تلاش در لغو احکام تمام وقت ویژه، سقف‌دار کردن حقوق، سقف‌دار کردن پاداش بازنشستگی، سختگیری‌های بی‌مورد در جذب و ده‌ها مورد دیگر کرده باشد.

🔺 کانون صنفی استادان دانشگاه بوعلی سینا مراتب تأسف عمیق خود را از این حادثه فاجعه بار اعلام و به خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می‌نماید و اعلام می‌دارد که اساتید دانشگاه تا رسیدن به حقوق حقه خود از پای نمی‌نشینند و تمام همت و تلاش خود را برای ایفای حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای کامل طرح همسان‌سازی در چارچوب اقدامات قانونی به عمل خواهند آورد. از مسئولین دانشگاه به‌ویژه ریاست محترم آن تقاضا دارد در این رابطه کانون صنفی را پشتیبانی و باری نمایند.
https://t.me/nasiri42/4152

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است