جبهه ملی ایران-اروپا(سامان ششم) درباره همایش شورای مدیریت دوران گذار


جناب آقای مهندس حسن شریعتمداری،
با تشکر از دعوت جنابعالی برای شرکت در همایش شورای مدیریت دوران گذار، به اطلاع جنابعالی میرسانیم که متاسفانه ما نماینده ای برای شرکت در همایش شما نخواهیم فرستاد. بدلایل زیر:

– هم‌زمان با اعلام «همایش شورای مدیریت دوران گذار» سه طرحی را بعنوان “مبانی فعالیت و بنیان‌های ارزشی و استراتژی” خود منتشر کرده اید که باید نخست مطالعه گردند. ولی انتشار دیرهنگام این اسناد چنین مهلتی را برای ما نمی دهد و ما تنها به دو فراز از آن سه اشاره می کنیم.

– مدتها بود که پس از یک دوره از طرح جنجالی موضوع فدرالیسم از طرف بویژه گروه های مسلح ایرانیِ کُرد وخاموش شدن این جنجال، طرح مجدد موضوع فدرالیسم آنهم پس از ماجرای جلسه معروف شورای شهر اورومیه، فاقد هرگونه زمینه تاریخی–اجتماعی و تفاهم جدی می باشد. شما با طرح غیرمستقیم این موضوع (مجالس محلی)، لابد خواسته اید یک هدیه ایدیولوژیک به گروه های نامبرده برای شرکت در همایش داده باشید. متاسفانه باید گفت که این تاکتیک بسیار نخنما است.

– پس ازطرح بیهوده و اختلاف انداز فدرالیسم حال چندیست که فیل«آموزش به زبان مادری» هوا می شود. برای بزرگنمایی اهمیت این هوا کردن دروغهایی سرهم می شوند. ادعا می شود که در اعلامیه جهانی حقوق بشر آموزش به زبان مادری جزو حقوق بشر است، آنچه اصلا واقعیت ندارد. در آنجا تنها آموزش زبان مادری آورده شده است و بس. جبهه ملی ایران نیز آموزش زبان مادری را بموازات زبان رسمی و مشترک فارسی مجاز می داند و دولت باید امکانات این آموزش را در اختیار شهروندان متقاضی کشور قرار دهد. کسانی که آموزش به زبان مادری را مهم و لازم می دانند چرا برای مثال در آمریکا که کشوری لیبرال– دموکراتیک و ثروتمند است چنین فیلهایی را هوا نمی کنند؟ این نوع سیاست بازی های مسموم برای همبستگی ملت ایران مضرر است و باید با آن سخت مبارزه شود.

ما امیدواریم که همایش شما کمکی به پیشبرد مبارزه برای احقاق حقوق شهروندی شهروندان ایران بکند و باعث اختلافات زیانبخش بیشتر میان آنان نگردد.

هیات اجراییه جبهه ملی ایران–اروپا

لاهه ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است