تروریسم حماس و جنایات جنگی درغزه


جنایات تروریستی حماس در اسرائیل را می بایست بدون هر گونه اما و اگر محکوم کرد.

تروریسم حماس محصول دو پدیده است یکی ایدئولوژی فاشیسلامیسم که دهها سال است احمقانه شعار غیرممکن و ضد انسانی نابودی اسرائیل از نقشه جغرافیا سر می دهد؛ و دیگری سیاست ستمگرانه راست افراطی اسرائیل که دهها سال است ابتدائی ترین حقوق مردم فلسطین را لگدمال می کند و هیچ حقی برای آنان قائل نبوده و نیست.

دولت های افراطی اسرائیل در دهه های گذشته با ادامه شهرک سازی در مناطق اشغالی، با رد آشکار حقوق فلسطینی ها در داشتن یک کشور مستقل، مردم فلسطین را از دسترسی به حقوق خود نومید کرده و جریانات صلح طلب فلسطین و جهان عرب را منزوی کرده اند.

این که دهها سال است حقوق مردم فلسطین در ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی نادیده گرفته شده و دولتهای اسرائیل بویژه دولت های دست راستی نتانیاهو در بیست سال گذشته بارها و از جمله هم اکنون به جنایت جنگی علیه مردم فلسطین در غزه توسل جسته اند، این که دولتهای دست راستی اسرائیل به عمد کوشیده اند جریانات طرفدار نابودی اسرائیل را به زیان طرفداران صلح که اسرائیل را به رسمیت می شناسند و خواهان یک کشور مستقل فلسطینی در کنار آن هستند، تقویت کنند، و این که بیعدالتی و تبعیض خود منشاء خشونت و تروریسم است را نمی توان انکار کرد. اما این واقعیات را بهانه ای کنیم برای مماشات با جنایات وحشتناک حماس در کشتن بیگناهان و شهروندان عادی اسرائیل و یا انکار ماهیت تروریستی آن فقط همراهی با تروریسم است. بنابراین هر آزادیخواهی وظیفه دارد بدون هر گونه اما و اگر صحنه های هولناک و تکان دهنده ای که حماس در اسرائیل خلق کرد، را محکوم و نسبت به آن ابراز انزجار کند. هرگونه مماشات و یا موضع بینابینی گرفتن به سود فاشیسلامیسم جنایتکاری است که صلح و امنیت جهان را روز به روز بیشتر به خطر می اندازد.

همه جریانات تروریستی اسلامی مثل داعش، حماس، جهاد اسلامی، حزب الله لبنان، القاعده و دولتهای تروریستی اسلامی مثل جمهوری اسلامی و طالبان هر کجا که بتوانند علیه دموکراسی و تمدن غرب و یا علیه جریاناتی که مثل خود آنها نیستند به ترور و آدم کشی دست می زنند و به همین دلیل من همه این جریانات و

و دولتها را اعضای انترناسیونال فاشیسلامیسم می دانم. اختلافات میان این فرقه های تروریستی که بر سر نفوذ، قدرت، ثروت و یا استراتژی و سیاست پدید می آید، نباید ما را از نقاط مشترک آنان که جملگی دشمنان سوگند خورده دموکراسی، حقوق بشر و تمدن غرب و در خدمت آدم کش ترین انواع دیکتاتوری ها هستند، غافل کند.

آنچه بیش از همه نگران کننده است، آن است که دموکراسی ها جهان بخاطر منافع و رقابت های اقتصادی و اختلافات ژئوپولتیک نتوانسته اند به این درک مشترک که فاشیسلامیسم خطر بزرگی برای آینده بشریت و صلح و ثبات همه سرزمین های جهان است برسند.

نقش جمهوری اسلامی

تروریسم اسلامی حاکم بر ایران در دهه های گذشته بارها حمایت خود را از انواع تروریسم اسلامی از جمله سازمانهای تروریستی فعال علیه اسرائیل نشان داده است. “جمهوری” اسلامی یکی از تامین کنندگان اصلی ابزارهای جنگی و نیازهای مالی این فرقه های وحشتناک تروریستی است. بدون امکانات و تعلیمات و آموزشهای جنگی “جمهوری” اسلامی نه حماس قادر بود در دل اسرائیل به این جنایات هولناک دست بزند، نه حزب الله لبنان قادر بود این کشور را به پایگاه نظامی جمهوری اسلامی علیه اسرائیل تبدیل کند و کشور کوچک و زیبای لبنان را به روز سیاه بنشاند و نه سوریه به پایگاه دشمن بزرگ دموکراسی یعنی روسیه و مرکز نشو و نمای تروریسم تبدیل می شد، و…

بازی مزورانه چین و روسیه

درهمه دهه های گذشته دیکتاتوری های چین و روسیه بخاطر منافع خود همدست و حامی رژیم هائی مثل جمهوری اسلامی و اخیرا طالبان بوده اند و از اقدامات تروریستی فرقه هائی مثل حماس، حزب الله و غیره نیز علیه منافع غرب در منطقه خاورمیانه و به سود خود بهره برداری کرده اند. اما ایراد مهم تر نگارنده متوجه قدرت ها و سیاستمداران کشورهای دموکراتیک جهان از آمریکا گرفته تا ژاپن و اتحادیه اروپا و غیره است. اولا هیچ یک از آنان در دفاع از حقوق قانونی مردم فلسطین و تلاش در راه مهار استراتژی راست افراطی اسرائیل در مساله به فراموشی سپردن حقوق مردم فلسطین و سیاست ستمگرانه شهرک سازی در مناطق اشغالی که تماما مغایر با قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل است، کاری نکرده اند. برعکس به سیاست یک بام و دو هوا در قبال تروریسم اسلامی و استراتژی تروریست پرو راست افراطی اسرائیل ادامه داده اند و ثانیا آن که همه آنان با دولت های حامی تروریسم مماشات کرده اند.

اگر ریشه چرخه تروریسم و تروریسم پروری خشکانده نشود اوضاع صلح و امنیت جهان روزبه روز وخیم تر می یشود و حتی موجودیت دموکراسی ها در مخاطره قرار می گیرد. دولت های دموکراتیک جهان باید در سیاستهای خود چه در قبال تروریسم اسلامی و چه در قبال استراتژی تروریسم پرور راست افراطی اسرائیل تجدید نظر کنند. در پایان به خوانندگان پیشنهاد می کنم که مقاله شجاعانه و درخشان مبارز کهنه کار و ارجمند آقای قدیانی درباره همین موضوع را بخوانند. این مقاله در گویا نیوز منتشر شده است.

خبرنامه گویا

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است