بیانیه وبسایت مجذوبان نور در محکومیت رفتار نیروهای امنیتی در حوالی منزل قطب دراویش گنابادی


سایت مجذوبان نور ، پایگاه مستقل خبری فرهنگی دراویش با صدور بیانیه‌ای، پیش‌آمد ناگوار حضور نیروهای امنیتی در شامگاه چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه در حوالی منزل حضرت آقای دکتر نورعلی تابنده مجذوبعلیشاه، قطب دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی را محکوم کرد و نسبت به عواقب بحران‌زای اینگونه رفتارهای خودسرانه هشدار داد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

پیش‌آمد ناگوار شامگاه چهارشنبه چهارم دی‌ماه، تلخی کام دراویش از تضییع حقوق طبیعی و شهروندی‌شان را دوچندان کرد. اقدام تعرض‌آمیز اعزام شماری از نیروهای امنیتی و بسیج به نزدیکی محل زندگی قطب دراویش گنابادی با هدف تنگ‌تر کردن هرچه بیشتر دایره ارتباطی ایشان و ارادتمندانشان و به رخ کشیدن رفتار زورمآبانه و پلیسی، بار دیگر پیکر واحد جامعه‌ی درویشی را پریشان و متألم کرد. سایت مجذوبان نور ضمن تقبیح و محکوم کردن این نقض آشکار حقوق و آزادی‌های شهروندی و اقدام خلاف قانون نهادهای امنیتی در هرگونه راه‌اندازی ایست بازرسی در قالب عناوینی چون کنترل منطقه، این بیانیه را با هدف پیشگیری و هشدار نسبت به عواقب بحران‌زا و غیرقابل کنترل عبور از خط قرمزهای دراویش منتشر و  موارد ذیل را متذکر می‌شود:

۱. به گواه تاریخ هرگاه که فریادهای صلح‌طلبی و آزادی‌خواهی دراویش نه با ندای لبیک قانون، بلکه با رفتارهای امنیتی و پلیسی پاسخ داده شود، زمینه برای بروز بحران‌ها و ایجاد چالش‌ها و خیزش‌های اجتماعی مهیا می‌شود. لذا با ذکر این تذکر سربسته توصیه می‌شود ضمن بهره‌گیری از تجربیات تاریخی، پیش از هر اقدام نسنجیده‌ای، از پیش، حق متقابل دراویش را نیز برای هرگونه واکنش به این قبیل برخوردهای فراقانونی و تصمیمات گازانبری محفوظ داشته و محتمل بدانند.

۲. آنچه تاکنون نهادهای امنیتی با آن همه امکانات عریض و طویل و با صرف هزینه‌های کلان و بهره‌گیری از انواع تجهیزات شنود و خبرگیری و جاسوسی و استفاده از صدها کارشناس زبده و تحلیل‌گر، پس از گذشت سال‌ها هنوز نتوانستند از سمت و سوی جمعیت دراویش تحلیل و جمع‌بندی کنند را ما پیش‌تر مکرراً در قالب یک عبارت به آنها اعلام کرده‌ایم تا بلکه بیش از این خود را با تجسس و برنامه‌ریزی و آزمودن تحلیل‌های مختلف خسته نکنند، اکنون نیز بار دیگر تکرار می‌کنیم که دراویش در دوستی چون آب روانند اما زنهار که در دفاع چون سنگ خارا و بلکه چون شمشیر برّان خواهند بود.

۳. برای مکتبی که وجهه‌ی اجتماعی آن بر شعار بنیان مرصوص مبتنی است و مصداق عینی و عملی «چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار» بوده و هستند و این مسأله بارها به شکل حمایت‌های جمعی و ایثارگونه نسبت به یکدیگر در بین آنها ظهور یافته و دیده شده، پر واضح است که به طریق اولی هرگونه تعدی و تعرض به ساحت مرشد و مولایشان حضرت آقای دکتر نورعلی تابنده (مجذوبعلیشاه) را لحظه‌ای برنتابیده و شدیداً واکنش نشان داده و ساکت نخواهند ماند. لذا پیش از آن دم که حتی مجال شنیدن بهانه‌های کهنه و تکراری نباشد، خودتان علاج واقعه‌ی پیش‌قراولان خودسر آتش‌به‌اختیارتان را قبل از وقوع کرده که روش عاقلان بر همین است.

من (باز هم) آنچه شرط بلاغست با تو گفتم                                        

تو خواه از سخنم پند گیر و  خواه ملال

مجذوبان نور

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است