بیانیه جبهه ملی ایران اروپا- سامان ششم درباره اعتراض های کنونی مردم در خوزستان


هموطنان آزاده،
بحران خشکسالی و کمبود آب در مناطق جنوب غربی و شرقی ایران سال بسال شدیدتر می شود و مدیریت این بحران از سوی مسؤلین امر فاجعه بارتر. این بحران ریشه های شناخته شده ای دارد که در صورت مدیریت کارآمد و ملی تا حد زیادی قابل کنترل است.
نخست باید از «سیاستهای آبی» دول ترکیه و افغانستان نام برد که بر خلاف مقررات و قوانین بین المللی با ساختن سدهای فراوان در برابر آبهای میان‌کشوری و نادیده گرفتن حق‌آبه همسایگان منطقه ای، نقش بزرگی در ایجاد و ادامه این بحران دارند.
دوم تغییرات و تحولات اقلیمی می باشند که نتنها در ایران، بلکه پی آمدهای فاجعه بار آنها در روی کره زمین محسوس است.
سوم مدیریت فاجعه بار جمهوری اسلامی که تحت نفوذ مافیای آب و دیگر روابط فاسد و ضدملی، مسؤل ادامه و تشدید این بحران است. مسؤلین نالایق جمهوری اسلامی سالهاست که به هشدارهای کارشناسان ذی‌ربط وقعی نمی گذارند و برنامه‌ها و پیشنهادهای بِخردِ علمی برای توسعه پایدار کشاورزی کشور را نادیده می گیرند.
مشکل دیگری که اعتراضات مردم را به خشونت می کشاند، امنیتی کردن فضا و سرکوب هرگونه ابراز نظر و آزادی بیان است، که این به نوبه خود چرخه خشونت را دامن می زند. اگر مسؤلین امر به جای اعمال خشونت کور تلاشی در جهت حل بحران از طرق مسالمت آمیز و مذاکره و مشورت با مردم مناطق بحران زده به عمل می آوردند، امروز کار به این وضعیت تاسف بار نمی رسید.
البته در این اعتراضات عده معدودی می کوشند نارضایتی عمومی از اوضاع اقتصادی و کمبود آب را به سمت خواستها و هدفهای جدایی طلبانه خود سوق دهند و یارگیری نمایند. متاسفانه، هنوز سیاست مامورین و واکنش مردم به این سیاست، به مرحله ای نرسیده است که بتوان به طور مسالمت آمیز به حل و رفع بحرانهای موجود دست یافت. اما مهم است که معترضین هشیاری به خرج بدهند و نگذارند که اعتراضات به حق آنها توسط مامورین سرکوب و عده ای فرصت طلب به خشونت و خونریزی کشیده شود.
هم میهنان گرامی
نظام جمهوری اسلامی بطور کلی و اکثریت زیرساختهای آن بقدری فاسد و ناکارآمد و تباه است که مدتهاست هرگونه امیدی به اصلاح و بهبودی آن از میان رفته است و با ادامه وضع موجود کیان کشور ایران در حال نابودی است. این نظام را باید با مبارزات مدنی و اجتماعی خشونت‌پرهیز خلع ید کرد و به آنجایی فرستاد که از همانجا سر برآورده، به زباله دان تاریخ.
پاینده ایران
جبهه ملی ایران- اروپا (سامان ششم)
سه شنبه، ۲۹ تیر ١۴٠٠ – ۲۰ جولای ٢٠٢١

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است