بانو نسرین حسنی روزنامه نگار شجاع خراسانی و عضو شورای مرکزی و سخنگوی جبهه ملی ایران _ شاخه خراسان به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی محکوم به یکسال حبس شد


به پیشگاه مردم شریف ایران:

به آگاهی می رساند که در آستانه سالروز صدور اعلامیه جهانی حقوق بشر، بانو نسرین حسنی روزنامه نگار شجاع خراسانی و عضو شورای مرکزی و سخنگوی جبهه ملی ایران _ شاخه خراسان به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی بصورت غیابی توسط شعبه اول دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد محکوم به یکسال حبس گردیده است.
متاسفانه پس از صدور رای ناعادلانه صادره علیه دکتر خسرو علیکردی وکیل شجاع و آزاده خراسانی، این دومین رای غیرمنصفانه علیه اعضای شورای مرکزی جبهه ملی ایران _شاخه خراسان طی یکماه گذشته می باشد. بنابراین ضمن محکوم نمودن قاطع صدور این احکام ناعادلانه، صراحتا اعلام می نماییم که صدور اینگونه احکام و سایر فشارهای امنیتی تاثیری در اراده و عزم این تشکیلات ملی و دمکراسی خواه در دفاع از آزادی، منافع ملی و حقوق همه مردم ایران ندارد و ما همچنان استوار و پابرجا بر عهدی که با هم‌میهنان خویش بسته ایم ایستاده ایم.

با آرزوی سعادت ملت ایران
جبهه ملی ایران _شاخه خراسان
نوزده آذرماه هزار و چهارصد و دو خورشیدی

نسرین حسنی آزاد شده

نسرین حسنی روزنامه‌نگار اهل بجنورد در پی اعتراضات به کشته شدن «مهسا امینی» در هفته نخست مهر ۱۴۰۱ بازداشت شد.

به گفته نزدیکان او خانم امینی خبرنگار منتقدی است که در حوزه های اجتماعی و سیاسی فعالیت داشت که سال گذشته نیز دچار پرونده های قضایی و روانه دادگاه شد.

پس از این خانم حسنی مدیر مسئول هفته نامه سیاحت شرق روز یکشنبه دوازدهم شهریور ۱۴۰۲ نیز احضار و در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای بجنورد تفهیم اتهام شده و با تودیع وثیقه آزاد شد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌ نگاران، گزارش داد اتهامات تفهیم شده به خانم حسنی بابت تشویش اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب، تبلیغ علیه نظام و انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی تفهیم اتهام شد. مصادیق اتهام انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی علیه این روزنامه نگار انتشار تصاویر بدون حجاب در صفحه شخصی اینستاگرام او عنوان شده است. خانم حسنی با صدور قرار وثیقه آزاد شده است.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است