بازی تکرار نخواهد شد، برگی از تاریخ خیانتهای دولت کودتای محمدرضا پهلوی – سرلشگر زاهدی : دکتر هوشنگ طالع


اتحاد شوروی در درازای اشغال ایران در دوران جنگ دوم جهانی ، مبلغ ۱۱ تن زر ( طلا) و کمابیش ۵۳ میلیون دلار بدهی بالا آورد . قرار بود روسیان به دنبال پایان جنگ ،‌ بدهی خود را به دولت ایران پرداخت کنند ؛ اما آنان از این کار سرباز زدند . در حالی که اگر بدهی‌های خود را به دولت ملی دکتر مصدق پرداخت کرده بودند ، باتقویت بنیه‌ی مالی دولت ، امکان کودتا نیز از میان میرفت .

به دنبال کودتای ۲۸ امردادماه ، اتحاد شوروی در برابر پرداخت بدهی‌های خود در سال ۱۳۳۳ به حکومت کودتا « قریه فیروزه » را به عنوان « ‌پاداش خوش حسابی ؟ ! »‌ دریافت کرد . این قریه آبادترین جای جمهوری ترکمنستان شوروی آن روزگار و جمهوری ترکمنستان کنونی است که ویژه‌ی « ترکمن باشی » و اطرافیان می‌باشد . برخی از پژوهندگان تاریخ ایران و از جمله خود من براین باوراند که قریه‌ی فیروزه دستمزد اتحادشوری برای اخلال گسترده در برابر دولت ملی و نهضت ملی کردن صنایع نفت در سرتاسر کشور و به ویژه برای آماده سازی فضای کشور در راستای تحقق کودتای آمریکایی ـ‌ انگلیسی وسیله‌ی حزب توده و سازمان‌های گوناگون وابسته به آن بود .

در این مرحله آمریکایی‌ها برآنند تا از همین روش برای از میان بردن چرخه‌ی سوخت هسته‌ای و صنایع صلح آمیز هسته‌ای ایران بهره گیرند . آمریکایی‌ها به‌دنبال انقلاب ، بیش از ۲۲ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را مسدود کردند و اتحادیه اروپا نیز هم‌گام با تحریم‌های اعمال شده علیه ایران بیش از ۵۳ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را مسدود کرد .

اکنون آمریکا و غرب این بازی را آغاز کرده‌اند که در ازای آزادسازی بخش اندکی از دارایی‌های کشور ، دولت جمهوری اسلامی ، از بخشی از حقوق مسلم هسته‌ای ملت ایران چشم پوشی کند . بدین سان با وجود باقی ماندن تحریم‌ها ، ‌برای مثال در برابر دریافت ۵ ـ۴ میلیارد دلار ، دولت جمهوری اسلامی از حق ‌صد در صدی (۱۰۰٪ ) غنی‌سازی ایران برپایه‌ی قرارداد ان پی تی صرف‌نظر کند و سپس در برابر دریافت کمابیش همین مبلغ ، پایگاه فردو را ببندد و سپس شاید با دریافت مبلغ دیگری از دارایی‌های خودمان ، قرارداد الحاقی را امضا کند و در نتیجه تیر خلاص را بر پیکر دست آوردهای هسته‌ای ایران بزند ، در حالی که تحریم‌ها دست نخورده باقی مانده‌اند و …

اما بدون تردید ملت بزرگ ایران اجازه‌ی تکرار جدایی قریه‌ی فیروزه را در برابر دریافت طلب‌های مسلم خود نخواهد داد.

بیست و هشتم مهرماه ۱۳۹۲

هوشنگ طالع

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است