بازداشت جمعی از فعالان سیاسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن


خبر تکمیلی از بازداشت‌های روز ۲۲ بهمن

خبرگزاری هرانا – در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن دست‌کم ۵۵ تن از شرکت کننده‌گان اصلاح طلب بازداشت شدند که برای عده‌ای پرونده قضایی تشکیل شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دست‌کم ۵۵ تن از شرکت کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن که برخی از ایشان از نمادهای اعتراضی جنبش سبز استفاده کرده بودند بازداشت و با اتوبوس به کلانتری ستارخان منتقل شدند.

گروه اول بازداشتی‌ها شامل ۳۵ نفر و گروه دوم شامل ۲۰ تن می‌شد که با دو اتوبوس به کلانتری ستارخان منتقل شدند.

زنان بازداشت شده از کلانتری ستارخان به کلانتری وزرا منتقل شده و در آنجا بازجویی‌های مقدماتی از ایشان به عمل آمد.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «از بازداشت شدگان کارت ملی می‌خواستند و اگر کسی به همراه نداشت باید زنگ می‌زد تا برایش بیاورند. از ایشان مشخصات فردیشان سئوال می‌شد، همچنین می‌پرسیدند، شما سابقه دارید؟ فراخوان تظاهرات را از کجا شنیده‌اید و علت بازداشتتان چه بود؟»

وی همچنین گفت: «اکثر بازداشت شدگان آزاد شدند ولی برای برخی نیز پرونده قضایی تشکیل شد و باید طی روز جاری به مراجع قضایی مراجعه کنند.»

همچنین برخی منابع از بازداشت چند تن از اتباع خارجی خبر دادند که از علت بازداشت و سرنوشتشان اطلاعی در دست نیست.

گفتنی است، شب ۲۲ بهمن نیز مراسم آتش بازی در مرکز شهر موجب آتش گرفتن ۶ اصله درخت پارک دانشجو در ضلع شمال غربی این پارک شد.

——————————————-

خبرگزاری هرانا – صبح امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن جمعی از فعالان سیاسی از جبهه اصلاح طلبان در تهران بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی جعفری، مهدی منظمی، حنظله هدایتی، محمد رمضان زاده، سیدمحسن میرحبیبی، محمدحسین حیدری، فاطمه محمودی ،مهدی برهمندپور از جمله بازداشت شدگان راهپیمایی امروز هستند.

مهدی جعفری و مهدی منظمی از اعضای سازمان دانشجویی حزب کار و حنظله هدایتی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است که در نزدیکی ایستگاه مترو توحید بازداشت شده است.

این افراد که گفته می شود تعدادشان ۲۰ نفر بوده است، پوسترهایی با امضای “جوانان اصلاح طلب” در دست داشتند که حاوی تصاویر خاتمی، هاشمی و روحانی بوده است.

———————–

گزارش سایت کلمه –  گروهی از جوانان اصلاح طلب که به دعوت سید محمد خاتمی و دکتر حسن روحانی قصد شرکت در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را داشتند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. بازداشت شدگان که پوسترهایی در حمایت از حسن روحانی و با امضای «جوانان اصلاح طلب» در دست داشتند، صبح امروز در حوالی مترو توحید بازداشت و به کلانتری منتقل شدند.

این بازداشت ها در حالی صورت می گیرد که تمام مسئولان کشور و رسانه ها نه تنها طی روزهای گذشته بلکه در تمام ۳۵ سال گذشته برای تشویق هرچه تمامتر مردم به شرکت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن تلاش کرده اند.

مهدی جعفری، مهدی منظمی، حنظله هدایتی، محمد رمضان زاده از جمله ی این بازداشت شدگان هستند.

جوانان اصلاح طلب پیش از این اعلام کرده بودند که در حمایت از دعوت رئیس جمهور منتخب ملت ایران و سیدمحمد خاتمی و دیگر گروه ها و احزاب اصلاح طلب در مخالفت با انحصارطلبی و افراطی گری و پیگیری مطالبات اصلاح طلبانه ی مردم ایران در راهپیمایی بیست و دو بهمن امسال شرکت خواهند کرد.

همچنین مهدی خزعلی در صفحه ی فیس بوک خود خبر از فضای امنیتی در مراسم راهپیمایی امروز داده و اعلام کرده که ۷ تن از اعضای سرای قلم بازداشت شده اند:

نیروهای امنیتی به کمترین بهانه ای مبادرت به دستگیری جوانان می کردند!

حکومت لباس شخصی ها چشم گیر بود و هر کس پیراهن سبز به تن داشت راهی مینی بوس های مستقر در حاشیه راهپیمایی می شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی از خیابان دکتر قریب به راهپیمایان پیوست و با شعار “درود بر هاشمی ، سلام بر روحانی ” مردم استقبال شد و گروهی نیروهای امنیتی با شعار “مرگ بر ضد ولایت فقیه” از او استقبال کردند و پس از رفتن آیت الله هاشمی همین نیروهایی که شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه می دادند، به دور مردمی که از او استقبال کرده بودند، حلقه زده وجمع کثیری را دستگیر کردند! دستگیر شدگان به کلانتری ستارخان و فلسطین منتقل شدند.

در میان دستگیر شدگان هفت تن از اعضای سرای قلم نیز هستند که تنها جرم آنها حمایت از هاشمی و رئیس جمهور منتخب است.

انتظار ما از هاشمی و رئیس جمهور این است که سریعاً نسبت به این تندروی ها واکنش نشان دهند!

۲۲ بهمن روز وحدت ملی و همدلی است، نباید با این تندروی ها در کام مردم تلخ شود…!

جالب است بدانید که کسانی با عکس احمدی نژاد آزادانه می گشتند و تنها عکس هاشمی و روحانی ممنوع بود و هر کس عکس روحانی داشت بازداشت می شد.

وفور عکس هایی با کیفیت بالا و روی کارتن پلاست با هزینه ارگان های دولتی، حکایت از اسراف و تبذیر در تولید عکس و پوستر مسئولین در این وانفسایی داشت که مردم برای یک شانه تخم مرغ و کمی روغن و برنج و … جان باختند…

——————————–

نوشته مهدی خزعلی در فیسبوک از حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران:

* نیروهای امنیتی به کمترین بهانه‌ای مبادرت به دستگیری جوانان می‌کردند!

* حکومت لباس شخصی‌ها چشم‌گیر بود و هر کس پیراهن سبز به تن داشت راهی مینی بوس‌های مستقر در حاشیه راهپیمایی می‌شد.

* آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از خیابان دکتر قریب به راهپیمایان پیوست و با شعار «درود بر هاشمی، سلام بر روحانی» مردم استقبال شد و گروهی نیروهای امنیتی با شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» از او استقبال کردند و پس از رفتن آیت الله هاشمی همین نیروهایی که شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه می‌دادند، به دور مردمی که از او استقبال کرده بودند، حلقه زده وجمع کثیری را دستگیر کردند! دستگیر شدگان به کلانتری ستارخان و فلسطین منتقل شدند.

* در میان دستگیر شدگان هفت تن از اعضای سرای قلم نیز هستند که تنها جرم آن‌ها حمایت از هاشمی و رئیس جمهور منتخب است. انتظار ما از هاشمی و رئیس جمهور این است که سریعاً نسبت به این تندروی‌ها واکنش نشان دهند! ۲۲ بهمن روز وحدت ملی و همدلی است، نباید با این تندروی‌ها در کام مردم تلخ شود…!

* جالب است بدانید که کسانی با عکس احمدی‌نژاد آزادانه می‌گشتند و تنها عکس هاشمی و روحانی ممنوع بود و هر کس عکس روحانی داشت باز داشت می‌شد.

* وفور عکس‌هایی با کیفیت بالا و روی کارتن پلاست با هزینه ارگان‌های دولتی، حکایت از اسراف و تبذیر در تولید عکس و پوس‌تر مسئولین در این وانفسایی داشت که مردم برای یک شانه تخم مرغ و کمی روغن و برنج و… جان باختند…!

* در تظاهرات اعلامیه‌هایی علیه توافق ژنو – که با نظر رهبری انجام شده است – منتشر شد که این مقابله با رهبری و دولت تلقی می‌شود…!

* و باز بنرهایی در جنگ‌طلبی! اخیراً آیت الله مصباح هم از جنگ سخن گفته است، نمی‌دانم ایشان و فرزندان و داماد‌هایشان در هشت سال دفاع مقدس کجا بودند که حالا دم از جنگ می‌زنند، شاید ما رزمنده‌ها موی دماغیم و می‌خواهند ما را از سر باز کنند و ده‌ها میلیاردی بودجه بگیرند! نه جانم، پاسخ شما را احمدی‌نژاد داد،‌‌ همان روزی که حرف از لولو زد…!

۱۳۹۲/۱۱/۲۲
مهدی خزعلی

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است