اینجا مالزى است ؛ کاووس ارجمند


سرنوشت ملت ایران تو گویى به کشور مالزى گره خورده است. خاطرم هست محمد رضا شاه پهلوى در دهه هفتاد میلادى که دلارهاى نفتى به ایران سرازیر شده بود با بخشش هاى خود در جهان به پادشاهى نیکوکار شهرت یافته بود و کمک هاى ایشان به صنایع در حال ورشکسته باعث نجات آنها مى شد ، بنیادى براى نجات ونیز بر پا شد و صنایع نظامى ایران با خرید هاى کلان ژنرال طوفانیان از شرکت ” Bell و ITT” سودهاى سرشارى را به جیب کمپانى هاى آمریکا سرازیر کرد. از این میان کشور فقیر و گمنامى چون مالزى نیز از این خان گسترده بى بهره نماند.

پس از برکنارى رژیم شاهنشاهى در انقلاب خانمان بر انداز اسلامى در ٢٢ بهمن ١٣۵٧ و برآمدن رژیم اسلامى از خاک و گرد انقلاب، کشورهاى فقیر آسیایى چون کره جنوبى ، ویتنام . اندونزى ، مالزى ، ترکیه و حتى چین از فقر و تنگ دستى نجات یافتند و به جوامع دارا و نیمه دارا پیوستند. کشور مالزى به هر دلیل . بسیار تاثیر گذار در زندکى و سرنوشت ایرانیان  بوده است.

پس از تیرگى روابط ایران و إمارات عربى و رکود اقتصادى در دبى دلالان و سرمایه داران مافیاى سپاه دارایى ها و سپرده هاى دلارى خودرا به کشور اسلامى مالزى انتقال دادند و مافیاى احمدى نژاد و مشاعى با روى کار آوردن پدیده اى بنام بابک زنجانى براى دور زدن تحریم ها به زنجانى ماموریت مى دهند تا نفت خام ایران را بهر شکل بفروش رسانده و پول آن را به باند احمدى نژاد’، مشایى برساند . بابک زنجانى گویا بانک ورشکسته اى را به چند میلیون دلار در مالزى مى خرد و چندین میلیارد دلار پول نفت ملت ایران را که بایستى صرف دارو . میز و نیمکت مدرسه و حقوق عقب افتاده کارگران گردد ، در مافیاى احمدى نژاد و بابک زنجانى ملا خور و ناپدید مى گردد.

زندانهاى مالزى پر شده است از دختران و پسران ایرانى که با گرفتن چند میلیون از دلالان قاچاق مواد مخدر در تهران راهى مالزى مى شوند با بسته هاى جاسازى شده هرویین که بیشتر آنها در فرودگاه کشف و دارندگان مواد مخدر به زندانهاى دراز مدت و یا به اعدام محکوم مى شوند.

چند سالى نیز هست که قاچاق چیان انسان ، جوانان سرگشته و بیکار و یا ناراضیان را از راه مالزى به استرالیا و اروپا راهى مى کنند و از این راه پول زیادى را به جیب مى زنند. آخرین واقعه دلخراش دو جوانى هستند که در هواپیماى بویینگ مالزیایى سرنشین بودند که بطور مشکوکى در اقیانوس هند ناپدید شده است.

سرزمین زیباى مالزى با آب و هواى استوایى گویى مسلخى شده است براى جوانان ایرانى و مکانى شده است براى پول شویى باندهاى مافیایى نظام جمهورى اسلامى ایران. رژیم جمهورى اسلامى تا کجا حاظر است که جوانان برومند را قربانى نظام پسا تاریخى خود کند و سرمایه هاى ملى را با رانت خوارى گسترده بر باد دهد ؟!! این را بایستى از حاکمان جمهورى اسلامى پر سید!

روز گذشته تلویزیون دولتى سوید دو خبر را هم زمان پخش نمو د ، یک اینکه کشور ایران و عراق بیشترین اعدامها را نسبت به تعداد جمعیت در سه ماه نخست سال ٢٠١۴ داشته اند و مکان سوم نیز عربستان مال خود کرده است. و دوم اینکه تعداد دانشجویان ایرانى که کشور سوید را براى ادامه تحصیل انتخاب مى کنند چند برابر شده است و در برخى از دانشگاه ها تعداد دانشجویان ایرانى از مرز چهل در سد گذشته است.

به زبان ساده یعنى اینکه فرار مغزها و فرار سرمایه هاى ملى از ایران به مرز فاجعه آمیزى رسیده است.

ً خوب مى دانیم که خود کرده را تدبیرى نیست. آخر کدام عقل سلیمى مى پذیرد که روشنفکران یک جامعه بجاى گزینش رفرم ، دموکراسى ، حکومت سکولار . به انقلابى روى مى کنند که با خود  ادبار ، جنگ و اعدام و فرار مغز ها را خواهد آورد. اگر هنوز کسانى هستند که مى گویند انقلاب اسلامى شکوه مند بود ، بایستى براى درست فهمیدن واژه ” شکوه” به فرهنگ دهخدا رجوع کنند.

٢٧ مارس ٢٠١۴

کاووس ارجمند

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است