اعلامیه «همگامی برای جمهوری سکولاردمکرات در ایران» پیرامون به کما رفتن آرمیتا گراوند



ما خواهان تشکیل کمیته تحقیق مستقل برای روشن شدن چگونگی ماجرا هستیم
وخامت حال آرمیتا گراوند بعد از اتفاقی که در ایستگاه مترو برایش پیش آمد و هنوز در حالت کما در بیمارستان به سر می‌برد، خاطره جنایت هولناک قتل حکومتی مهسا-ژینا امینی را تداعی کرد. اکنون موج دیگری از نگرانی پیرامون امنیت دختران و زنان ایرانی را پدید آمده‌است. در حالی که مسئولان جمهوری‌اسلامی مدعی «افت فشار او در خط ۴ مترو میدان شهدا هنگام ورود به واگن قطار» شدند. اما فضای امنیتی پیرامون محل نگهداری آرمیتا در بیمارستان «فجر نیروی هوایی ارتش»، انتقال به بیمارستان متعلق به یک نهاد نظامی که نزدیک‌ترین به محل حادثه نبوده و ابهامات موجود در فیلم‌های رسمی منتشرشده، تردید جدی در صحت این ادعا ایجاد می‌کند.
گزارش‌ دیگری حاکی است که مداخله «حجاب‌بانان» در ایستگاه مترو باعث درگیری بر سر پوشش انتخابی با آرمیتا شده و در ادامه سر وی به میله آهنی برخورد کرده و بیهوش می‌شود.
«همگامی برای جمهوری سکولاردمکرات در ایران» با توجه به سوابق جمهوری‌اسلامی در فریبکاری، پنهانکاری جنایت و وادارکردن خانواده‌ها به بیان مطالب خلاف واقع، روایت مسئولان حکومت از این حادثه را معتبر ندانسته، خواهان تشکیل کمیته مستقل تحقیق با حضور گزارشگر ویژه سازمان ملل جهت بررسی واقعیت ماجرا است.
اصرار نظام بر اجرای سیاست واپسگرایانه و تبعیض‌آمیز حجاب اجباری و تصویب شتابزده قانون جدید حجاب بستر استمرار و گسترش خشونت سازمان‌یافته علیه زنان و نفی کرامت انسانی‌ آن ها است. هر آینه امکان دارد مهساهای (ژیناها) دیگری قربانی امیال قدرت‌طلبانه و زن‌ستیزانه جمهوری‌اسلامی شوند. همگامی ضمن محکومیت مداخله دولت در سبک پوشش و زندگی شهروندان ایران، بار دیگر بر پشتیبانی از مقاومت قهرمانانه زنان میهن‌مان در برابر این اقدامات غیرانسانی و متحجرانه و در دفاع از حقوق زنان تاکید می‌کند.
«همگامی برای جمهوری سکولاردمکرات در ایران»
۱۳ مهر ۱۴۰۲ برابر با ۵ اکتبر ۲۰۲۳

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است