با اعتصابات سراسری، فراخوان سه روزه پاسخ مثبت گرفت! بار دیگر همراهی خود را با فراخوان اعلام می‌کنیم!


فراخوان دانشجویان، تشکل های محلی، احزاب و سازمان های سیاسی اپوزیسیون و تشکل های صنفی برای اعتراضات و اعتصابات سه روزه ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر در روز اول پاسخ مثبت گرفت. براساس گزارش‌ها، تصاویر و فیلم‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، کسبه و اصناف در حداقل ۸۰ شهر دست به اعتصاب زدند. دیروز شهرها به حالت تعطیل و یا نیمه تعطیل در آمدند. اعتصاب سراسری هنگام شب با اعتراضات در شهرهای مختلف همراه شد. گروه‌های مختلفی از کارگران نیز روز دوشنبه دست از کار کشیدند و به صف اعتصاب‌کنندگان پیوستند. کامیون‌داران و راننده‌ها در بسیاری از نقاط کشور از هفته گذشته در اعتصاب به سر می‌برند. دانشجویان دانشگاه های کشور که مبتکر فراخوان سه روزه بودند، به شکل‌های مختلف اعتراض کردند.

اعتصاب بازاریان و اصناف در روز اول ابعاد گسترده و بی سابقه ای داشت و نشان داد که خیابان از پشتوانه محکم و حمایت قابل توجهی برخوردار است. گردانندگان حکومت که مدعی بودند، اعتراضات فروکش کرده، با موج قوی اعتراضات و اعتصابات روبرو شدند. بار دیگر مشخص شد که حکومت با کشتارها، اعدام ها، دستگیری ها و شکنجه و آزار و اذیت خانواده های قربانیان، نمی توانند مردم معترض را به خانه ها برگرداند. سرکوب اگرچه ممکن است در مواقعی موفق به نظر آید اما سرانجام در مقابل یک ملت مصمم کارآئی ندارد.

ما ۶ حزب و سازمان جمهوری خواه دموکرات در ۱۲ آذر همراهی خود را با فراخوان سه روزه اعلام و در هم آوائی با دانشجویان و تشکل های محلات از گروه های مختلف برای شرکت در اعتراضات و اعتصابات دعوت کردیم. بار دیگر همراهی خود را با فراخوان سه روزه اعلام می کنیم و امیدواریم که امروز و فردا اعتصابات و اعتراضات در همان ابعاد ادامه پیدا کند.

هیئت‌های سیاسی ـ اجرائی:
اتحاد جمهوری‌خواهان ایران
جبهه ملی ایران ـ اروپا
حزب چپ ایران (فدائیان خلق)
حزب سوسیال دمکرات و لائیک ایران (همسازی جمهوری‌خواهان)
سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور
همبستگی جمهوری‌خواهان ایران

۱۵ آذر ۱۴۰۱ (۶ دسامبر ۲۰۲۲)

 

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است