سجاد نیکنام دبیر حزب مردم‌سالاری آذربایجان غربی: نیمی از کرسی های شوراهای شهر و روستا حق زنان است


sajjadNiknamرئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان غربی گفت:

زنان سهمی ‌غیرقابل انکار در جامعه دارند و تصدی نیمی‌از کرسی‌های شوراهای شهر و روستا حق طبیعی آنهاست.

سجاد نیکنام با انتقاد از نگاه مردسالارانه حاکم بر جامعه به ویژه در سطح مدیریتی آذربایجان غربی، اظهار کرد: سهم زنان استان در تصدی پست‌های مدیریتی در تمام نهادها و ارگان‌ها به حدی اندک بوده که به جرات می‌توان گفت نزدیک به صفر است؛ از این رو تغییر نگاه به قابلیت‌های زنان و دختران این منطقه محروم ضروری به نظر می‌رسد.

دبیر حزب مردم‌سالاری آذربایجان غربی با ابراز تاسف از نگاه زشت برخی به جایگاه زنان که داعیه نمایندگی این مردم را نیز دارند، یادآور شد: متاسفانه همین نگاه غلط مردسالارانه یکی از عوامل اصلی عدم حضور حتی یک زن به نمایندگی از استان در مجلس شورای اسلامی‌شده و بالعکس راه را برای حضور چندباره این آقایان در مجلس متعلق به تمام ملت هموار ساخته است.

وی با تاکید بر این نکته که زنان و دختران شایستگی‌های خود را در عرصه‌های مختلف بارها به اثبات رسانده‌اند، افزود: تصدی پست‌های مدیریتی توسط زنان در گام اول به ایمان و باور خود آنها بستگی دارد و در گام دوم حمایت خانواده، احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی از استعدادهای آنها ضروری است.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان با اعلام اینکه این شورا قاطعانه از حضور زنان در عرصه‌های مختلف و به ویژه عرصه‌های سیاسی حمایت خواهد کرد، گفت: اصلاح‌طلبان نگاهی ویژه به مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی زنان در جامعه دارند و در انتخابات پیش روی شوراهای شهر و روستا، قطعاً زنان سهمی‌اختصاصی در لیست‌های انتخاباتی احزاب اصلاح‌طلب خواهند داشت.

نیکنام در ادامه با مخاطب قرار دادن زنان و دختران آذربایجان غربی، تصریح کرد: رسالت زنان در پیشبرد اهداف اصلاح‌طلبانه و بهبود شاخص‌های توسعه در شهرها و روستاهای این استان مظلوم بسیار سنگین است و باید با اعتماد بنفس خود را برای حضوری چشمگیر و کم‌نظیر در انتخابات شوراها از هم‌اکنون آماده کنند.

دبیر حزب مردم‌سالاری استان با تاکید مجدد بر استقبال اصلاح‌طلبان از حضور زنان در انتخابات شوراهای شهر و روستا، افزود: قطعا پدران و مردان آذربایجان غربی امروز به سطحی از آگاهی رسیده‌اند که با قاطعیت از حضور دختران و همسران خود در عرصه‌های مدیریتی حمایت کنند؛ لذا انتخابات پیش روی شوراها فرصتی است که شاید دیگر تکرار نشود و دفاع از حضور چشمگیر زنان در این انتخابات به عزمی ‌همگانی نیاز دارد.

مردمسالاری

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است