بار دیگر دادگاه انقلاب و قاضی صلواتی − گفت‌وگو با نسرین ستوده و کورش زعیم : علی فتوتی


کورش زعیم، عضو ارشد جبهه ملی ایران بار دیگر برای محاکمه در روز پنجم اردیبهشت / بیست و پنجم آوریل به شعبه پانزده دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی احضار شده است. او با اتهام تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت و فعالیت در  جبهه ملی ایران روبروست.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری در تهران که این روزها به دلیل لغو پروانه وکالتش روزانه به تحصن در مقابل کانون وکلای دادگستری تهران می‌ایستد، در مقطعی از سوی کورش زعیم به عنوان وکیل این پرونده معرفی شد. این امر پس از مخالفت قاضی صلواتی با حضور ستوده در دادگاه به یکی از دلایل لغو پروانه وکالت نسرین ستوده تبدیل گشت.

 

 کورش زعیم که بارها از سوی حکومت جمهوری اسلامی به دلایل مختلف بازداشت شده، اکنون در آستانه حضور در جلسه دادگاه با زمانه به گفت‌وگو نشسته است.

در این گفت‌وگو او با اشاره به روال طی شده در پرونده‌اش از آخرین وضعیت جبهه ملی سخن به میان آورده و می‌گوید که به نظر او چرا از دید حاکمیت مجرم شناخته می‌شود. او معتقد است «در حاکمیت کنونی جمهوری اسلامی باید بی‌رگ، فاسد، بی وطن، بی سواد و خائن بود تا از امنیت برخوردار شوی.»

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است