‫ادامه تکرار شعارها در حوزه زنان



‫در طرحهايي که براي بانوان اجرا مي شود آنقدر که به کميتها اهميت داده مي شود کيفيتها در نظر گرفته نمي شود.

‫عشرت شايق نماينده مجلس هفتم شوراي اسلامي در گفتگو با «فردا» وضعيت زنان در سالي که گذشت را چندان مثبت و موفق ارزيابي نکرد و گفت: اگر منصف باشيم و حضور زنان را در عرصه هاي مختلف با کميت بررسي نکنيم شاهد هستيم که در اين چندان اخير حضور زنان در پستهاي مهم بسيار کمرنگ شده است. اين مسائل تبعاتي در پي دارد.

‫وي در ادامه افزود: آمارها و بررسي‌ها نشان داده خانمهايي که در پستهاي مديريتي فعاليت مي‌کنند مثل هميشه و با نگاه موشکافانه در حوزه اجرايي موفق هستند و با تدبير خود به راحتي مشکلات کاري خود را حل مي‌کنند. بيشترين توفيقات در حوزه خانمها اين است که آنها از آلودگي‌ها به دور هستند و اين مسئله به ساختار شخصيتي آنها برمي‌گردد.

‫شايق با انتقاد از شعارهايي که مدام در خصوص بانوان ايراني در حوزه خانواده داده مي‌شود يادآور شد: سال ۸۷ سال ادامه تکرار شعارهاي قبلي در خصوص زنان بود. شعار تحکيم خانواده و از نقش زنان در استحکام بنيان خانواده بسيار گفته شده اما مهم اين است که در عمل در اين خصوص کمتر توفيقاتي ديده مي‌شود. يعني هر زمان که از زنان ياد مي‌شود تنها به نقش آنها در خانه و به عنوان سرپرست و مادر خانواده پرداخته مي‌شود و از توانايي‌هاي آنها در کارآفريني و کارسازي و تقويت اين نيرو چندان ياد نمي‌شود.

‫مدير مجموعه فرهنگي سعدآباد همچنين با اظهار ناخرسندي از افزايش آمار طلاق در سالي که گذشت تاکيد کرد: آنهايي که بحث در حوزه زنان تنها به دادن شعار بسنده کرده‌اند بروند بررسي کنند در حوزه قضا چند پرونده طلاق منجر به حل شده است يا تا چه اندازه در کنترل فساد اخلاقي و اختلافهاي خانوادگي موفق بوديم. متاسفانه فقط مسئولين ما فقط به دنبال درآوردن آمار هستند نمي‌آيند مسائل را از عمق ريشه يابي کنند.

‫وي افزود: بهتر است به جاي فلسفه بافي بياييم بررسي کنيم که در اين يکسال گذشته چند رمان درباره زنان نوشته شده، چند برنامه تلويزيوني يا سريال توليد شده يا چند سايت خبري بانوان راه اندازي شده است در هر حال از آنجايي که زنان ايران مردمان راضي و قانعي هستند زياد پيگير ماجرا نمي‌شوند اما کافي نيست که به صرف راضي بودن زنان کاري نکرد.

‫در ادامه عشرت شايق با اشاره به اينکه در مجلس هشتم از حضور زنان کمتر استفاده شد گفت: متاسفانه سال ۸۷ سال تنزل آراي خانمها در مجلس هشتم بود. اين مسئله در شهرستانها بيشتر چشمگير بود و مي توان گفت که تا حدودي جهت دار بود. تقريبا مي‌شود گفت يک جمع‌گرايي در مردان براي حذف خانمها ايجاد شد و به اين علت است که حضور خانمها در عرصه رقابت براي برخي مردان قابل تحمل نبود.

‫در پايان خانم شايق اميدوار است که در سال جديد فضاي بازتري براي خانمها در کليه حيطه‌ها ايجاد شود زيرا که هميشه زنان ايراني نشان دادند که با داشتن امکانات مي‌توانند نتايج بهتري از آقايان بگيرند

فردا نيوز

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .