روز جهاني زن با فعالان کمپين در شهرستان ها: از راه اندازي سايت کمپين يزد تا برگزاري نشست، گلگشت، کوهپيمايي و...

مدرسه فمينيستي: گروه هاي مختلف در کمپين يک ميليون امضاء، امسال به مناسبت 8 مارس برنامه هاي مختلفي را در شهرهاي خود تدارک ديده بودند، از جمله برگزاري نشست ها در اصفهان، کرمانشاه، سنندج، رشت، راه اندازي سايت کمپين در يزد، برگزاري کوهپيمايي در تبريز و...

سايت کمپين يزد راه اندازي شد

فعالان در يزد به رغم آن که در همان سال اول راه اندازي کمپين يک ميليون امضاء به آن پيوسته بودند، اما تاکنون درصدد ايجاد يک پايگاه اطلاع رساني مستقل برنيامده بودند. امسال به مناسبت 8 مارس بالاخره کمپين يزد با پايگاه اطلاع رساني مستقل خود آغاز به کار کرد. براي آشنايي با فعالان کمپين يزد و چگونگي فراز و فرودهاي کمپين يزد را در سايتي که جديدا توسط اين گروه راه اندازي شده است مطالعه کنيد:

http://equality4yazd.blogspot.com

گرامي‌داشت روز جهاني زن در كرمانشاه

فعالان کمپين در کرمانشاه نيز به طريقي ديگر يعني با برگزاري نشست، روز جهاني زن را گرامي داشتند. روز چهارشنبه 21 اسفند ماه به دعوت مجموعه فعالان كمپين يك ميليون امضاء در كرمانشاه نشستي با موضوع آسيب شناسي فعاليت در حوزه زنان در كرمانشاه برگزار شد. در اين نشست كه به مناسبت روز جهاني زن در دفتر شعبه‌ي كرمانشاه سازمان ادوار تحكيم وحدت برگزار گرديد شركت كنندگان در قالب تريبون آزاد به ارائه‌ي ديدگاه‌ها و تبادل نظر در رابطه با موضوع مورد بحث پرداختند.

مراسم هشت مارس در تبريز

به گزارش سايت کانون زنان ايراني، مراسم گرامي داشت هشت مارس ،روزجهاني زن، با حضور جمعي از فعالين دانشجويي و زنان تبريز در تفرجگاه تاريخي عون ابن علي (عينالي ) برگزار شد.

در اين مراسم فعالان زن با خواندن مقاله و اشعار خود به زبان فارسي و ترکي روز جهاني زن را گرامي داشته و بر خواسته ي خود در رسيدن به برابري حقوقي تاکيد کردند. همچنين درادامه ي مراسم، به سوالات حاضرين پيرامون اهداف کمپين يک ميليون امضا پاسخ داده شد و گروهي از فعالين کمپين ضمن جمع آوري امضا در جمع حاضر و در مسير صعود با گفتگوي چهره به چهره در رابطه با خواسته هاي کمپين، اقدام به جمع آوري امضا کردند.

برنامه هاي 8 مارس انجمن اسلامي دانشگاه سهند و دانشگاه آزاد تبريز نيز به علت مخالفت مسئولين دانشگاه لغو شد.

ويژه نامه 8 مارس کمپين آذربايجان

به گزارش سايت کمپين آذربايجان، کمپين آذربايجان به مناسبت فرا رسيدن روز هشتم مارس، ويژه نامه اي را نيز منتشر کرده است.

برگزاري نشست در اصفهان به مناسبت 8 مارس

به گزارش سايت کمپين در اصفهان، درپي تصميم كمپين اصفهان مبني بر دعوت فعالين كليه گروه هاي مختلف در کمپين در تهران و شهرستان ها درگراميداشت 8 مارس ، روز جهاني زن ، نشست دوروزه اي با هدف بحث و بررسي پيرامون چالش فرصتهايي كه كمپين با آن روبروبوده است در اصفهان برگزار گرديد. روز نخست اين نشست با عنوان «شهرها گزارش مي دهند »، برگزار شد و در روز دوم مباحثي از جمله ضرورتهاي تصميم گيري دركمپين با تكيه بر ساختار فعلي و سانتراليسم موجود و آسيب شناسي ارتباطات گروهي و مبحث ضرورت شمارش و اعلام تعداد امضاء ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گرامي‌داشت هشت مارس در رشت

به گزارش سايت کمپين در رشت، روز جمعه ۱۶ اسفند جمعي از زنان و مردان رشت که همچون بقيه‌ي زنان کشور برخلاف همه‌ي کشورهاي همجوار، حتي افغانستان، از امکان برگزاري مراسم روز جهاني زن در سطح خيابان‌هاي شهر محروم بوده‌اند با برگزاري گلگشتي در يکي از جنگل‌هاي اطراف شهر اين روز را گرامي داشتند. در اين گلگشت که با شرکت حدود ۶۰ تن از حاميان برابري زنان و مردان برگزار شد، علاوه بر برنامه‌هاي متنوع تفريحي و اجراي نمايش‌هايي با موضوع وضعيت نابرابر زنان در قانون و مشکلات ناشي از آن، بحثي گروهي، با مشارکت فعالانه‌ي حاضران، حول موضوع مشکلات ناشي از قوانين تبعيض‌آميز و شيوه‌هاي عمل در برابر اين قوانين و راه حل‌هاي حل معضلات ناشي از اين قوانين برگزار شد.

فعالين زنان رشت علاه بر گلگشت در روز ۱۶ اسفند، روز شنبه ۱۷ اسفند نيز اقدام به برگزاري مراسم بزرگداشت هشت مارس در دفتر سازمان ادوار تحکيم وحدت رشت نمودند. در اين مراسم که عصر روز شنبه برگزار شد، در پنلي با حضور شهلا انتصاري، امير يعقوب‌علي و يکي از اعضاي کميته عليه خشونت‌هاي ناموسي کردستان، هر يک از سخنرانان پس از سخنراني به پرسش‌هاي کتبي و شفاهي حضار پاسخ دادند.

مراسم روز جهاني زن در سنندج برگزار شد

به گزارش سايت کمپين در کردستان، با فراخوان عده اي از فعالين حقوق زنان در سنندج دهها نفر از مردم آزاديخواه در پارک اميريه براي شرکت در "اردوي همبستگي زنان - سنندج" که به مناسبت 8 مارس روز جهاني زن فراخوانده شده بود٬ اين روز را گرامي داشتند.

اما در کردستان فعالان کرد در روز جهاني زن بازداشت شدند

به گزارش پرس نيوز در آستانه ۸ مارس روز زن يک فعال حقوق زنان در شهرستان جوانرود بازداشت شد

به گزارش خبرنگار آژانس خبري سراب نيوز از شهرستان جوانرود ماموران امنيتي جمهوري اسلامي شب گذشته يک فعال حقوق زنان به نام " فرزانه محمدي" ساکن شهرستان جوانرود را بازداشت و روانه زندان کردند.

لازم به ذکر است که فرزانه محمدي ، از فعالان حقوق زنان در شهرستان جوانرود پيش از اين به اتهام «تبليغ عليه نظام» از طريق نوشتن مقالات و گزارشات از سوي شعبه 1 دادگاه انقلاب اسلامي کرمانشاه به ۹ ماه زندان محکوم شده بود که با قرار وثيقه ۵۰ ميليوني از زندان آزاد شده بود.

همچنين به گزارش آژانس خبري موکريان، دو نفر از فعالان کُرد شهر بوکان به نام‌هاي شلير و فؤاد مصطفي‌پور نيز در روز شنبه 17 اسفند 1387 دستگير شدند. دستگيري اين دو به دليل پخش بيانيه‌‌اي در رابطه با روز جهاني زن صورت گرفته است.

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .