" مرگ بر صلح طلب "


‫۲۲ دي ۱۳۸۷

 


‫ميدان زنان: صبح امروز، با فراخوان گروه مادران صلح تجمعي در اعتراض به جنايات اسراييل در غزه در مقابل سفارت فلسطين در تهران شکل گرفت که در پايان، توسط نيروهاي لباس شخصي به خشونت کشيده شد.


‫ليلي فرهادپور، يکي از اعضاي گروه مادران صلح با تاکيد بر اينکه اين تجمع آرام که از ساعت ۱۱ صبح آغاز شده بود حدود ۴۵ دقيقه بعد توسط نيروهاي لباس شخصي که معلوم نبود به چه نهادي وابسته اند به تشنج کشيده شد، اضافه کرد: آنها در مقابل شعارهاي صلح طلبانه ما مدام شعار مي دادند: "مرگ بر صلح طلب!" و "جنگ جنگ تا پيروزي!" در حالي که ما شعار مي داديم: "صلح، صلح، آتش بس!" و زماني که ما تصميم گرفتيم با دور شدن از آنها تجمع را خاتمه دهيم، به دنبالمان آمدند و پس از ايجاد درگيري لفظي، يکي از لباس شخصي ها با مشت به صورت بهمن احمدي امويي، روزنامه نگار کوبيد و به صورت خونين او اسپري فلفل پاشيد.


‫همچنين براساس همين گزارش، نيروهاي لباس شخصي، دوربين راحله عسگري، يکي ديگر از تجمع کنندگان را ضبط کردند و او را مورد ضرب و شتم شديد قرار دادند.


‫ليلي فرهادپور مي گويد: پس از آن مادران صلح که به سمت ميدان فلسطين مي رفتند تصميم گرفتند با حضور در سازمان انتقال خون، در اقدامي نمادين خون اهدا کنند اما گروه ديگري از لباس شخصي ها که در ميدان فلسطين با ما مواجه شدند حتي اجازه ندادند چند لحظه براي هماهنگي در ميدان بمانيم. آنها از الفاظ رکيک استفاده مي کردند و فرخنده احتسابيان، يکي از مادران صلح را به داخل جوي هل دادند.


‫گفتني است تا لحظه انتشار اين خبر مادران صلح که در سازمان انتقال خون به سر مي برند همچنان به وسيله چند نيروي لباس شخصي تعقيب مي شوند.


‫لازم به ذکر است علاوه بر مادران صلح و فعالان جنبش زنان، شخصيتهايي مانند رييس موزه صلح که معلول جنگي است، فريبرز رييس دانا، اقتصاددان چپ، شرف الدين، مدير سينماي دفاع مقدس، احمدزاده، فيلمنامه نويس جنگ، حبيب الله پيمان، فعال سياسي و سيمين بهبهاني، شاعر نيز در اين تجمع حضور داشتند.


‫مادران صلح در فراخواني که روز گذشته منتشر کردند از نيروهاي فعال و آزادي‌خواه و همه مردم صلح‌دوست خواسته بودند اعتراض شديد خود را نسبت به حملات اسرائيل در غزه و وادار کردن اين حکومت به رعايت قطعنامه‌هاي سازمان ملل، ابراز دارند.


‫گفتني است اعضاي مادران صلح، صبح امروز برگزاري تجمع را کتبا به فرمانداري تهران اطلاع داده بودند.