تاييد ارث بردن زن از اموال غير منقول مرد در شوراي نگهبان

 

‫تغيير براي برابري
‫۱۲ بهمن ۱۳۸۷


‫عصر ايران: معاون پارلماني وزير دادگستري از تاييد شوراي نگهبان در مورد مصوبه مجلس درباره ارث بردن زن از اموال منقول مرد خبر داد.

‫عبدالعلي ميرکوهي در گفتگو با مهر به تصويب طرح ارث بردن زن از اموال منقول مرد در تاريخ ۶/۱۱/۸۷ اشاره کرد و افزود : اين طرح در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد و مطلع شده ايم اين امر به تاييد شوراي نگهبان نيز رسيده است.

‫نمايندگان در جلسه علني روز يکشنبه مجلس براي تامين نظر شوراي نگهبان طرح اصلاح موادي از قانون مدني در خصوص سهم الارث زنان از همسران متوفي خود را بررسي و اصلاح کردند.

‫نمايندگان با اصلاح ماده ۹۴۶ قانون مدني مصوب ۱۳۰۷ مقرر کردند زوج از تمام اموال زوجه ارث ببرد و زوجه در صورت فرزندار بودن زوج يک هشتم از عين اموال منقول و يک هشتم از قيمت اموال غير منقول اعم از عرصه و اعيان ارث ببرد.

‫همچنين نمايندگان با اصلاح ماده ۹۴۸ اين قانون مقرر کردند هر گاه از اداي قيمت امتناع کنند زن مي تواند حق خود را از عين اموال استيفا کند.

‫معاون پارلماني وزير دادگستري خاطرنشان کرد: پيش از اين زن فقط از اموال منقول ارث مي برد و در اموال غير منقول نيز فقط از قيمت " ابنيه و اشجار " ارث مي برد و از زمين ارثي به او نمي رسيد.

‫ميرکوهي با مثبت ارزيابي کردن اين قانون تصريح کرد: با تصويب اين قانون زن علاوه بر اموال منقول همسر از اموال غير منقول همچون اراضي و ملک مرد نيز ارث خواهد برد.

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .