بي خبري نگران کننده از وضعيت شيوا نظرآهاري

 

 

‫ تاريخ: ۲۶ خرداد ۱۳۸۸

‫ميدان زنان: با وجود گذشت بيش از دو روز از بازداشت شيوا نظرآهاري، فعال جنبش زنان و حقوق بشر، هيچ خبري از مکان بازداشت او در دست نيست.

‫مادر شيوا نظرآهاري، با علام اين خبر به خبرنگار ميدان افزود: دو روز است که شيوا نه تنها تماسي با خانه نگرفته بلکه وقتي به دادستاني انقلاب و ستادخبري وزارت اطلاعات هم مراجعه کردم، به من گفته اند چنين بازداشتي در ليست ما وجود ندارد.

‫شهرزاد کريمان، مادر شيوا که از ناپديد شدن دخترش بسيار نگران است همچنين گفت: در حالي هيچ خبري به ما نمي دهند که خودشان ساعت ۲ بعد از نيمه شب روز يکشنبه، ۲۴ خرداد به خانه ما ريختند و به من گفتند اگر شيوا خودش را معرفي کند، دو سه سوال از او داريم و قرار نيست بازداشتش کنيم. همانها ساعت ۱ بعد از ظهر يکشنبه به شرکتي که شيوا تازه در آن مشغول به کار شده بود ريختند و شيوا را دستگير کردند.

‫مادر شيوا درباره فعاليتهاي وي گفت: شيوا روزهاي انتخابات، مطالبات زنان را بين مردم پخش مي کرد و کلا در زمينه حقوق بشر و کودکان کار کار مي کرد. او هيچ جرمي مرتکب نشده، مگر اينکه کار حقوق بشري جرم باشد.

‫شيوا نظر آهاري، عضو کميته دانشجويي گزارشگران حقوق بشر و از فعالاني است که در سالهاي اخير نقش زيادي در اطلاع رساني موارد نقض حقوق بشر در ايران داشته است. او همچنين فعالانه در فعاليتهاي جنبش زنان در سالهاي اخير حضور داشته است.

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .