تعرض و سپس فشارهاي رواني بر دانشجويان دختر

 

دختر دانشجوي مورد تعرض قرار گرفته از طرف معاون حراست دانشگاه کرمانشاه، از ادامه تحصيل در آن دانشگاه انصراف داد

طبق اخبار رسيده دختر دانشجويي که يک سال پيش مورد تعرض معاون حراست دانشگاه کرمانشاه قرار گرفته بود تحت فشارهاي وارده از سوي مسئولين اين دانشگاه مجبور به انصراف از تحصيل شد.

يک سال پيش اعلام شد معاون حراست دانشگاه کرمانشاه يکي از دختران دانشجوي اين دانشگاه را با تهديد توسط اسلحه کمري مورد تعرض قرار داده است. اين مقام مسئول که گويا در پرونده خود موارد ديگري از اين قبيل داشته با توصيه مسئولين خارج از دانشگاه به اين سمت منصوب شده بود. وي پس از فاش شدن اين مسئله توسط دفتر تحکيم وحدت از سمت خود برکنار شد.

پس از آن اعلام شد مسئولين دانشگاه کرمانشاه و مسئولين وزارت علوم از علي نيکونسبتي، مسئول وقت روابط عمومي دفتر تحکيم وحدت، به علت فاش نمودن اين مسئله شکايت کرده اند. اين در حالي است که هيچ گونه دادگاهي به منظور محاکمه معاون حراست دانشگاه کرمانشاه تشکيل نشد.

اخبار رسيده حکايت از آن دارد که دختر دانشجويي که در آن حادثه مورد تعرض قرار گرفته بود تحت فشار مسئولين دانشگاه مجبور به انصراف از تحصيل شده است. شنيده ها حاکي از آن است خانواده اين دانشجو به شدت از اين که اين مسئله را در رسانه ها خبري کنند منع شده اند. اين انصراف ظاهرا سال گذشته انجام شده است.

در حادثه مشابهي وقتي دانشجويان دانشگاه زنجان سوء نيت معاون دانشجويي اين دانشگاه نسبت به يکي از دختران دانشجو فاش کردند، دو نفر از اين دانشجويان بازداشت و براي آن ها پرونده قضايي تشکيل شد. اين دو دانشجو به همراه يکي ديگر از دانشجويان بدون اين که حکم انضباطي براي آن ها صادر شود از ثبت نام در ترم جاري محروم شدند.

خبرنامه اميرکبير