اعتراض به بازداشتهاي غير قانوني فعالان سياسي / جبهۀ ملي ايران در آمريکا


جبهۀ ملي ايران در امريکا بازداشتهاي غير قانوني فعالان سياسي و شيوه هاي شرم آور اعتراف گيري زير فشار و شکنجه را با قوت هرچه تمامترمحکوم مي کند و مردم ايران را به فشرده تر کردن صفوف مبارزات آزاديخواهانۀ خود فرا مي خواند

 

احمدي نژاد و همدستان کودتاچي او با حمايت آشکار و مستقيم آيت الله خامنه اي به تقلب عظيم انتخاباتي و سرقت بي شرمانۀ آراء مردم بسنده نکردند، بلکه با پشتگرمي به همان حمايت آشکار، اعتراض آرام و مسالمت جويانۀ ميليونها ايراني را با گلوله و گاز اشک آور و چاقو و چماق پاسخ گفتند. حتي اين مقدار خيانت و شرارت هم براي اين جماعت غاصب و دروغ پرداز کافي نبود. آنها با احساس وحشت از خيزش دليرانۀ مردم و پي بردن به نادرستي محاسبات خود، به اقدام غيرقانوني و نا موجه ديگري دست زدند که همان بازداشت خشونت بار هزاران تن از هر طيف و گروه سياسي "غير خودي" بود. کساني که به هواداري از آزادي و دموکراسي و حاکميت ملي و ايستادگي در برابر استبداد و ارتجاع شهرت داشتند در صدر فهرست آدم ربايان و ايادي آموزش ديدۀ ستاد کودتا قرار گرفتند. کوروش زعيم عضو هيئت اجرايي جبهۀ ملي ايران در داخل کشور يکي از نخستين قربانيان موج گستردۀ بازداشتهاي بعد از انتخابات بود.

اکنون وي همراه با هزاران تن ديگر از زن و مرد و پير و جوان، تنها به سبب اعتقاد راسخ خود به حقوق زايل نشدني مردم براي مشارکت در فرايند سياسي و تعيين آزادانۀ سرنوشت خود، در پشت ميله هاي زندان به سر مي برد. با توجه به خصومت آشتي ناپذير نظام جمهوري اسلامي با هر نوع آزاد انديشي غير مذهبي و هرگونه التزام به حقوق و حاکميت مردم، ادامۀ اقامت بازداشت شدگان به ويژه افرادي باسابقۀ درخشان مبارزاتي کوروش زعيم در زندانهاي رژيم بشدت مايۀ نگراني است. با آنکه طشت رسوايي اعتراف گيري زير شکنجه دهه هاست که از بام افتاده و اعترافاتي که بدين شيوه گرفته مي شود در هيچ محکمۀ قانوني داراي کمترين اعتباري نيست، حکومتگران غاصب جمهوري اسلامي با سماجتي بيمار گونه همچنان در پي بهره گيري از اين روش محکوم شده و ضد اخلاقي هستند. گزارشهاي موثق حاکي از آن است که بسياري از بازداشت شدگان اخير براي اعتراف به جرائمي که مرتکب نشده اند از هنگام دستگيري زير انواع فشار ها و بدرفتاريها قرار دارند تا دولت کودتا براي اثبات اتهامات دروغ و بي شرمانۀ خود بتواند آنها را براي يک نمايش تهوع آور به جلو دوربين هاي تلويزيون بکشاند.

جبهۀ ملي ايران به دنبال اعلاميۀ پيشين خود در محکوم ساختن رسوايي انتخابات رياست جمهوري و و رويدادهاي خشونت بار و تأسف انگيز بعد از آن، اينک با کمال قوت بازداشتهاي خودسرانۀ فعالان سياسي و مردم ديگري را که تنها گناهشان اعتراض مسالمت جويانه به انتخابات ننگين و تقلبي اخير بوده است، محکوم مي کند و خواستار آزادي بي درنگ و بدون قيد وشرط همۀ بازداشت شدگان است. رويدادهاي هفته هاي اخير و تداوم موج اعتراضات بر حق مردم، عليرغم همۀ سفاکيها و ددمنشي هاي کودتاگران، نشان داد که عاملان کودتا تا چه حد در محاسبات خود راه اشتباه پيموده اند. در حالي که حتي به گلوله بستن راهپيمايان مسالمت جو و ضرب و جرح وحشيانۀ آنها تا کنون نتوانسته است مردم را به چشم پوشي از مطالبات مشروع خود وادارد، بي شک ادامۀ بازداشتهاي غيرقانوني نيز براي عوامل رسوا شدۀ کودتا سودي در بر نخواهد داشت.

جبهۀ ملي ايران ضمن همدردي عميق با خانواده هايي که عزيزانشان در هفته هاي اخير به خاطر دفاع از آزادي و دموکراسي جان باخته، مجروح و مصدوم شده و يا در معرض بازداشتهاي غير قانوني قرار گرفته اند، هم ميهنان گرامي را چه در داخل ايران و چه خارج از کشور به فشرده ترساختن هرچه بيشتر صفوف مبارزات خود با غاصبان قدرت و سرکوبگران ملت فرا مي خواند و ياد آوري مي کند که آزادي ايران جز در سايۀ يکپارچگي و يک صدايي همۀ معتقدان به دموکراسي و حاکميت ملي، با يکسو نهادن اختلاف نظرهايي که همواره به کارآيي تلاش هاي آزاديخواهانه آسيب رسانده است، امکان پذير نيست.

شوراي مرکزي جبهه ملي ايران در آمريکا:
هرمز چمن آرا- يوسف عبدالله زاده-سخاوت علي زاده-علي غضنفري-منوچهر قنبري-بيژن مهر
مشاوران شوراي جبهه ملي ايران در آمريکا:
دريادار اميرهوشنگ آريان پور-دکتر اردشير لطفعليان
‫۱ مرداد ۱۳۸۸ ‫

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .